سلام علیکم:

محترما معروض می‌دارد: نظر به اینکه جراید در بیداری امت اسلامی و روشنگری‌های حقایق نقش حساس و خطیری را به‌عهده دارند و از طرفی صدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به گوش جهانیان می‌رسانند و در سیاست داخلی کشور نیز با بیان مطالب و تبیین کج‌روی‌های برخی که موجب پایمال شدن حقوق طیف‌های مختلفی از جامعه می‌گردند باعث احقاق حقوق آنها و اصلاح مسوول مربوطه می‌شوند؛ بنابراین از محضر عالی استدعا دارد نسبت به مطالعه دقیق غمنامه اعضای تعاونی مسکن پلیس راه ناجا که مورد ظلم و قانون‌شکنی تهران قرار گرفته‌اند و درج آن در آن جریده محترم جهت رساندن مظلومیت اعضای این تعاونی که با شرکای خود بالغ بر یکهزار خانوار می‌باشند، به سمع و نظر مقامات محترم عالیه و مسوولان عزیز و دلسوز کشور به منظور روشنگری اعمال خلاف قانون با این تعاونی برخورد نماید اقدام مقتضی مبذول فرمایند تا ان‌شاءا... در سایه رسالت سنگین آن رسانه موجبات احقاق حقوق اعضای تعاونی فراهم شود.

۱- تعاونی مسکن پلیس راه ناجا در مورخه ۲۵/۰۳/۱۳۷۰ زمینی را در سه پلاک به مساحت ۲۵۰.۰۰۰ مترمربع از بنیاد مستضعفان و جانبازان به مبلغ حدودا نیم میلیارد ریال خریداری می‌نماید. (پیوست ۱)

۲- کلیه اقدامات قانونی آن معمول و ادارات کل زمین شهری وزارت مسکن و منابع طبیعی استان تهران نیز موافقت خود را با ساخت‌وساز اعلام نموده‌اند. (پیوست‌های ۲ و ۳)

۳- در حال حاضر نیز این تعاونی دارای اسناد مالکیت شش دانگ هر سه پلاک می‌باشد. (پیوست‌های ۴، ۵ و ۶)

۴- آقای کرباسچی شهردار اسبق تهران در یک اقدام ناگهانی محدوده ۲۵ ساله شمال تهران را در کمیسیون ماده پنج کاهش داده و به خط تراز ۱۸۰۰ متر منطبق می‌نماید و طرح جامع سال ۱۳۷۱ را بر روی آن خط قرار می‌دهد. (پیوست ۷)

۵- در اثر اعمال این مصوبه اراضی این تعاونی مسکن قسمت عمده‌اش بالای خط ۱۸۰۰ متر و قسمت کمی نیز زیر آن خط واقع می‌شود و در سال ۱۳۷۴ نیز کاربری آن در کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران به فضای سبز تبدیل می‌شود و به واسطه این دو مصوبه اراضی تعاونی مسکن هفت‌گانه کارکنان دولت و علوم پزشکی که در جوار اراضی تعاونی مسکن پلیس راه واقع است به شرح فوق بالای خط تراز ۱۸۰۰ متر قرار گرفته و کاربری آنها نیز به فضای سبز تبدیل می‌شود.

۶- این در حالی است که تغییرات خط محدوده شهرها برابر ماده ۲ قانون شهرداری‌ها و تبصره یک ماده ۴ قانون تقسیمات کشوری از وظایف شورای اسلامی شهرها می‌باشد.

۷- شهرداری منطقه ۲ تهران نیز به سبب آن دو مصوبه از صدور مجوز ساخت‌وساز خودداری می‌نماید.

۸- از طریق فرماندهی محترم وقت ناجا موضوع به ستاد کل نیروهای مسلح منعکس می‌شود و از طریق آن توسط ستاد کل دونامه در سال‌های ۱۳۷۵ و ۱۳۷۶ و منضم به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر بلا اثر بودن مصوبه کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران درخصوص اراضی تعاونی مسکن نیروهای مسلح به شهرداری تهران ابلاغ می‌شود که نسبت به صدور مجوز ساخت‌وساز اقدام نمایند.(پیوست‌های ۸ و ۹)

۹- وزیر محترم وقت کشور جناب آقای بشارتی در جایگاه قائم‌مقامی شورای شهر نیز به تبع اوامر مقام معظم رهبری به شهرداری تهران ابلاغ می‌نماید که نسبت به صدور مجوز ساخت‌وساز اقدام نمایند.(پیوست ۱۰).

۱۰- مرحوم حضرت آیت‌ا... مشکینی رحمت‌الله علیه نیز در جایگاه ریاست مجلس خبرگان رهبری، ضمن تایید حقانیت این تعاونی مراتب را طی عریضه‌ای به مقام معظم رهبری معروض می‌نمایند.

۱۱- پس از انتصاب آقای الویری به سمت شهردار تهران و در اجرای اوامر مقام معظم رهبری در بند ۴ صورتجلسه مورخه ۱۹/۰۹/۱۳۸۰ فی‌مابین آقای قالیباف فرمانده وقت ناجا و آقای مهندس الویری مقرر گردید که آقای قدیری معاونت وقت امور مناطق شهرداری تهران سریعا به موضوع رسیدگی و پیشنهاد لازم را جهت شروع به احداث منازل مسکونی در زمین این تعاونی مسکن به آقای الویری ارائه نماید. (پیوست ۱۱)

۱۲- آقای مهندس قدیری ضمن بازدید از اراضی این تعاونی مسکن و بررسی و مطالعه پرونده بالاخره طی گزارشی در مورخ ۱۱/۱۰/۱۳۸۰ خطاب به آقای مهندس الویری مرقوم فرمودند که اراضی تعاونی مسکن پلیس راه ناجا و تعاونی‌های هفت‌گانه کارکنان دولت و علوم پزشکی که به لحاظ کاهش محدوده ۲۵ ساله در شمال تهران خارج از محدوده قرار می‌گیرند و کاربری آنها نیز به فضای سبز اختصاص می‌یابد.

لیکن مجددا برای تعاونی‌های مسکن هفت‌گانه کارکنان دولت که در جوار اراضی این تعاونی مسکن قرار دارند اصلاح خط محدوده (توسعه خط تراز ۱۸۰۰ متر به ۱۹۰۰ متر) صورت می‌پذیرد و کاربری آنها نیز به مسکونی تغییر می‌یابد و به آقای الویری دو پیشنهاد ارائه می‌نماید: اول توسعه خط محدود، برای اراضی تعاونی مسکن پلیس راه ناجا جهت صدور مجوز و دوم تامین حق و حقوق اعضای تعاونی مسکن که آقای مهندس الویری دستور فرمودند وفق پیشنهاد ردیف اول اقدام شود و حتی در صورتجلسه مورخه ۱۷/۱۱/۱۳۸۰ فی‌مابین شهرداری تهران و ناجا مقرر فرمودند که موضوع این تعاونی در جلسه مورخه ۲۹/۱۱/۱۳۸۰ کمیسیون ماده پنج جهت شروع به احداث بنا مطرح گردد که با استعفای آقای مهندس الویری موضوع متوقف می‌شود. (پیوست ۱۲ و ۱۳)

۱۳- پس از انتصاب آقای ملک مدنی به سمت شهردار تهران و در اجرای اوامر مقام معظم رهبری مجددا در جلسه مشترک مورخه ۳/۴/۱۳۸۱ شهرداری تهران و ناجا ودر بند ۷ صورت‌جلسه تنظیمی فی‌مابین آقای قالیباف فرمانده وقت ناجا و آقای مهندس ملک مدنی شهردار وقت تهران مقرر می‌گردد که اصلاح خط محدود در کمیسیون ماده پنج صورت پذیرد تا مجوز ساخت‌وساز صادر گردد که با رفتن آقای ملک مدنی ادامه کارها مجددا متوقف و به شهردار بعدی تهران موکول می‌شود. (پیوست ۱۴)

۱۴- جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد پس از انتصاب به سمت شهردار تهران به استناد فرمان مقام معظم رهبری فرمودند نیازی به اخذ تصمیم در کمیسیون ماده پنج نمی‌باشد و در بند ۷ صورت‌جلسه تنظیمی مورخه ۲۴/۹/۱۳۸۳ فی‌مابین ایشان و آقای قالیباف فرمانده وقت ناجا مقرر گردید که به موازات ساخت‌وساز اراضی تعاونی‌های هفت‌گانه کارکنان دولت، برای تعاونی مسکن پلیس راه ناجا نیز مجوز ساخت‌وساز صادر شود و در جلسه مورخه ۱۳/۱۰/۱۳۸۳ شهردار تهران نیز نحوه صدور مجوز ساخت‌وساز برای اراضی این تعاونی مسکن مشخص گردید که با انتخاب آقای دکتر احمدی‌نژاد به سمت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مجددا برای سومین بار کار تعاونی تا انتخاب شهردار بعدی متوقف می‌شود.(پیوست‌های ۱۵ و۱۶).

۱۵- حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز طی دو نامه به شهردار تهران تاکید بر رفع مشکل اعضای این تعاونی مسکن نموده‌اند.(پیوست‌های ۱۷ و ۱۸)

۱۶- ناگزیر در سال ۱۳۸۱ موضوع به دیوان عدالت اداری ارجاع که پس از رسیدگی لازم در شعبه ۱۲ رای بر حقانیت تعاونی صادر و شهرداری ملزم به صدور ساخت‌وساز می‌گردد که با اعتراض شهرداری تهران پرونده به شعبه ۵ دادگاه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری ارجاع می‌شود.(پیوست ۱۹)

۱۷- آقای قالیباف که در مورخه ۱۲/۶/۱۳۸۴ به سمت شهردار تهران انتخاب گردیدند فرمودند وفق بند ۷ صورتجلسه مورخه ۲۴/۰۹/۱۳۸۳ فیمابین ایشان و آقای دکتر احمد‌ی‌نژاد مجوز ساخت‌وساز این تعاونی صادر شود که در مورخ ۱۵/۱۲/۱۳۸۴ با انصراف اداره حقوقی شهرداری تهران از تجدیدنظرخواهی، قرار اسقاط تجدیدنظرخواهی صادر و رای دادگاه شعبه ۱۲ دیوان عدالت اداری قطعیت می‌یابد و در مورخه ۲۱/۰۱/۱۳۸۵ از طریق اداره حقوقی شهرداری تهران طی نامه شماره ۱۶۲۳/۳۱۷ به شهرداری منطقه ۲ ابلاغ می‌شود که مجوز ساخت‌وساز اراضی تعاونی مسکن پلیس راه به شرح فوق صادر گردید.(پیوست‌های ۲۰ و ۲۱ و ۲۲)

۱۸-اما متاسفانه از صدور مجوز ساخت‌وساز خودداری می‌شود.

۱۹- این واقعیت تلخ را شهرداری منطقه ۲ به مسوولان تعاونی فرمودند و نامه‌ای هم کتبا به آقای قالیباف مرقوم و ضمن تایید حقانیت تعاونی از ایشان درخواست نمودند اجازه صدور مجوز ساخت را بدهند؛ اما با صدور مجوز ساخت‌وساز مخالفت می‌شود و بدون هیچ دلیلی به شهرداری منطقه ۲ دستور واگذاری زمین معوض صادر می‌شود. به نحوی که ۰۰۰/۲۵۰ متر مربع زمین در سعادت‌آباد تهران را پانزده میلیارد تومان یعنی دقیقا زمین متری شصت هزار تومان قمیت‌گذاری می‌شود که در دورافتاده‌ترین قرا نیز به این قیمت زمین واگذار نمی‌نمایند و با ترفندهای مختلف تا این تاریخ با فشارهای روانی و عدم صدور مجوز قصد ناامید نمودن اعضای تعاونی راجهت واگذاری زمین به قیمت پانزده میلیارد تومان داشته و ۷ سال است که نه فرمان مقام معظم رهبری اجرا می‌شود و نه حکم قطعی دیوان عدالت اداری.

۲۰- همچنین مدیریت شهری تهران به جناب آقای مهندس نیکزاد وزیر محترم مسکن و شهرسازی گفته بود که زمین تعاونی مسکن پلیس راه ناجا در ضلع شرقی زندان اوین واقع است و به همین لحاظ صدور مجوز مقدور نمی‌باشد و از وزارت مسکن درخواست زمین معوض را نموده بود که این موضوع نیز نادرست است.

۲۱- آقای قالیباف در حال حاضر مدعی است اراضی تعاونی مسکن هفت گانه کارکنان دولت که در جوار زمین این تعاونی مسکن می‌باشد داخل محدوده است و اراضی تعاونی مسکن پلیس راه ناجا خارج از محدوده است.

۲۲- آقای قالیباف که در مورخه ۱۲/۰۶/۱۳۸۴ به سمت شهردار تهران انتخاب شد به شورای شهر پیشنهاد کرد که شهر تهران در جهات اربعه بزرگ شود و در شمال تهران که خط محدوده ۲۵ ساله توسط آقای کرباسچی به خط تراز ۱۸۰۰ متر منتقل شده بود مجددا به محل خود اعاده گردد که مورد تصویب شورای شهر تهران قرار گرفت و در سال ۱۳۸۱ طرح جامع با مرزهای جدید محدوده شهر مورد تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت و در نتیجه اراضی این تعاونی مسکن با توجه به طرح جامع جدید، داخل محدوده قانونی قرار گرفته است. لیکن طرح تفصیلی را که می‌بایستی در سال ۱۳۸۷ به تصویب می‌رساند تا مورخه ۱۸/۲/۱۳۹۱ به تعویق انداخته شد و در این فاصله کلیه مالکین اراضی بالای خط تراز ۱۸۰۰ متر را به بهانه خارج از محدوده بودن املاکشان را شهرداری تهران با نازل‌ترین قیمت تملک نموده است.

از رییس جمهور محترم و رییس قوه قضائیه محترم و ستاد کل نیروهای مسلح و علما و مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه تقاضای احقاق حق اعضای تعاونی مسکن پلیس راه ناجا را داریم.

سرهنگ بازنشسته رضا میرزایی رضایی

مدیرعامل تعاونی مسکن پرسنل پلیس راه ناجا- ۲۴/۵/۹۱

(مدارک پیوست در دفتر روزنامه موجود است)