وزیر آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد ۵/۴۷‌میلیارد تومان به عنوان یارانه مسکن در ردیف‌های بودجه پیش‌بینی شد که به زودی به آموزش و پرورش داده می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، محمود فرشیدی در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه شهدای رسانه که سه‌شنبه گذشته در منطقه ۶ تهران برگزار شد، گفت: مطالبات معوقه فرهنگیان از سال‌های گذشته بوده است که آنها هم غالبا پرداخت شده است. وی ادامه داد: یارانه مسکن فرهنگیان پرداخت نشده بود که برای نخستین بار در تبصره‌های بودجه، ردیفی برای یارانه مسکن فرهنگیان گذاشتیم البته در گذشته هیچ ردیفی در این خصوص نبود و از اعتبارات سایر فصول در این مورد پیش‌بینی می‌شد.

فرشیدی درخصوص پرداخت اضافه‌کار و حق‌التدریس معلمان نیز اظهار کرد: تا آنجا که اطلاع دارم، بیشتر حق‌التدریس‌ها و اضافه کار معلمان پرداخت شده است و تنها بخش جزیی آن باقی مانده است.

متراژ زیربنا به جای واحد مسکونی در قانون انبوه‌سازان

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مشکل این وزارتخانه با انبوه‌سازان گفت: روسای سازمان آموزش و پرورش استان‌ها این موضوع را پیگیری کردند و استانداران نیز از آن حمایت کردند به همین دلیل فکر می‌کنم که خیلی نیاز به انعکاس به مراجع قضایی نباشد.

وی اضافه کرد: انبوه‌سازان طبق قانون موظف هستند که به ازای ۲۰۰‌واحد مسکونی، یک مدرسه بسازند. در شهرستان‌های استان تهران که از نظر فضاهای آموزشی محرومیت داریم، حدود ۱۸‌میلیارد تومان و حدود ۱۰۰‌هزار مترمربع زمین بر اساس پیگیری‌های مقدماتی به سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران واگذار شد. فرشیدی ادامه داد: تنها اشکالی که در قانون انبوه‌سازان وجود دارد این است که سقف، ۲۰۰‌واحد مسکونی است که باید بر اساس واحد متراژ زیربنا محاسبه شود.

افزایش ۱۸۰۰‌میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش

فرشیدی به ساخت مدرسه شهدای رسانه اشاره کرد و اظهار کرد: این مدرسه طی ۱۰۰ روز ساخته شده است. ضمن این‌که فناوری‌های جدید در عرصه نوسازی مدارس ورود پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۵‌هزار مدرسه از مهر ۸۵ تا ۸۶ توسط سازمان نوسازی ساخته شده است، گفت: اعتبار عمرانی ما ۳‌برابر شده است. وی افزود: اعتبار عمرانی آموزش و پرورش ۵۰۰‌میلیارد تومان بود که با اعتبار مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس به یک هزار و ۸۰۰‌میلیارد تومان رسیده است.

فرشیدی اظهار کرد: مقاوم‌سازی، فناوری جدیدی در کشور ما است. در کشورهای دیگر هم معمولا از مدارس شروع کردند و بعد به بیمارستا‌ن‌ها و خانه‌های شخصی سرایت کرد. ما در این خصوص از نظر تخصصی و مهندسی دچار مشکل هستیم.