احتراما، به موجب چاپ خبر «ممنوعیت کاربرد نماهای فراماسونری و مسلک‌های غیردینی در نمای ساختمان‌ها از سال آینده» در صفحه ۷ روزنامه دنیای‌اقتصاد به شماره ۲۸۴۲ مورخ ۵/۱۱/۱۳۹۱ به استحضار می‌رساند:

گروه کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم (سهامی عام) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده محصولات آلومینیومی در خاورمیانه می‌باشد، این گروه در سال ۱۳۸۵ پس از بررسی‌های فراوان و انجام سرمایه‌گذاری سنگین اقدام به تولید ورق‌های کامپوزیت جهت نمای ساختمان نموده است. مصرف ورق‌های کامپوزیت آلومینیومی در تمام کشورهای جهان به‌عنوان نمای ساختمان به دلیل مزایای فوق‌العاده آن به صورت امری رایج در آمده؛ به‌طوری که تولیدکنندگان این محصولات در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر می‌باشند. (و هر روز شاهد نوآوری در این زمینه می‌باشیم).

مصرف ورق‌های کامپوزیتی آلومینیوم از سال ۱۳۸۰ در کشور به دلیل دوام، سبک بودن سازه و ایمنی در مقابل زلزله توسط کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه ساختمان توصیه گردیده است که در مقایسه با سنگ، شیشه و آجر از ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و در مقابل سرما و گرما به علت عایق بودن مانع از اتلاف انرژی می‌گردد. متاسفانه در تصمیم اخذ شده توسط آن شورای محترم هیچ نماینده‌ای از تولیدکنندگان این محصول که به طور کامل هم بومی شده است، دخالت داده نشده و به این جهت می‌توان گفت که در تصمیم اخذ شده تمامی جوانب دیده نشده است. ممنوع نمودن ورق‌های کامپوزیتی برای مصارف کاربری‌های مسکونی و ایجاد تعرفه ۱۰ درصدی برای این ورق، یک اقدام غیرکارشناسی بوده و باعث محروم شدن جامعه از مزایای فوق می‌گردد. از طرف دیگر در صورت بروز حوادث احتمالی باعث افزایش تلفات جانی با ضرایب چند برابری می‌گردد که متاسفانه توسط پیشنهاددهندگان طرح، این مزایا اصلا دیده نشده است. در ماده یک طرح پیشنهادی آن شورا بر استفاده از مصالح بومی تاکید شده است. جهت روشن شدن اذهان آن شورای محترم خاطرنشان می‌گردد که هم‌اکنون تولید ورق‌های کامپوزیتی کاملا بومی شده و در چرخه تولید تا نصب، ده‌ها هزار نفر مشغول کار می‌باشند و صنایع مختلف آلومینیومی، پتروشیمی، رنگ، چسب و... درگیر تولید این محصول می‌باشند. بدیهی است که در صورت تصویب طرح آن شورای محترم عملا سبب بیکاری خیل عظیمی از نیروی شاغل در این بخش خواهد گردید. هم‌اکنون در حدود بیست واحد تولیدی مستقیما درگیر تولید محصولات کامپوزیت می‌باشند. در خاتمه از ریاست و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران و به‌خصوص شهردار محترم تهران استدعا دارد تا ضمن توجه به نکات فوق در جهت حمایت از مصالح مناسب و بادوام و منطبق با شرایط کشور و همچنین حمایت از صنایع داخلی و اشتغال، نسبت به تجدیدنظر در مفاد طرح پیشنهادی اقدام لازم به عمل آید.

حسنعلی رضایی‌مقدم - مدیرعامل