یک عضو انجمن شرکت‌های ساختمانی گفت: دولت با شیوه ترک مناقصه حجم قابل توجهی از کارها را به نهادها می‌سپارد. مهندس «منوچهر نوروزی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در زمان حاضر ظرفیت‌های بخش خصوصی در زمینه ‌اجرای طرح‌های عمرانی خالی می‌باشد و این شرایط نامطلوبی را ایجاد کرده است.

وی در ادامه افزود: در شرایط کنونی شرکت‌های پیمانکاری با وضعیت هدر رفتن منابع انسانی خود مواجه هستند و وسایل و تجهیزات در اختیار آنها نیز بدون استفاده مانده است.

نوروزی گفت: برگزاری مناقصه طرح‌های عمرانی با مشارکت شرکت‌های دولتی و خصوصی نیز سبب می‌شود که بخش غیردولتی از امتیاز یکسان برخوردار نباشد.

وی در ادامه تاکید کرد، شرکت‌های خصوصی برای برتری در مناقصه‌ها و بقای خود، به ارائه پایین‌ترین قیمت اقدام می‌کنند که این امر در واقع «خودزنی» یا «انتحار» است و سبب طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه می‌شود.

نوروزی سپس خواستار حذف ارائه‌کننده پایین‌ترین قیمت در مناقصه طرح‌های عمرانی شد و بر لزوم زمانبندی دقیق پروژه‌ها تاکید کرد.

عضو شورای‌عالی کمیته ملی سدهای بزرگ نیاز کشور را به ایجاد سدهای بزرگ حدود ۲۰سد برآورد کرد و گفت: تامین انرژی مورد نیاز کشور از منابع آبی بسیار اقتصادی‌تر است .

وی یادآور شد: نیروگاه‌های گازی با سوخت فسیلی فعالیت می‌کنند و سوخت قابل توجه و مصرفی آنها یارانه‌ای و ارزان است، چنانچه یارانه حذف شود و سوخت آنها قیمت واقعی داشته باشد، انرژی حاصل از آن بسیار گران خواهد بود.

به گفته نوروزی، امروزه سدسازی در کشور مخاطره‌های زیست محیطی نیز در پی دارد و دولت نمی‌تواند در هر نقطه‌ای از کشور به فعالیت‌های سدسازی بپردازد.

وی در پایان خواستار بازنگری در روش اجرا و واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران شد تا نیروهای فنی و مهندسی کشور براساس توان و قابلیت‌هایشان فعالیت کنند.