کمپین‌های تبلیغاتی زیر توانستند با تلفیق بهترین مفهوم و بهترین طراحی عنوان تبلیغ برتر سال 2013 را به خود اختصاص دهند.

نام برند: داو
نام کمپین: طراحی زیبایی واقعی
آژانس تبلیغاتی: اوگیلوی و ماتر، برزیل
کارگردان: جان اکس کری
شرح کمپین: تنها چهار درصد از خانم‌ها در سراسر جهان فکر می‌کنند که زیبا هستند. هدف این کمپین تبلیغاتی این بود که خانم‌ها تصویر زیباتری از خود در ذهنشان داشته باشند. به همین منظور از تعدادی از خانم‌ها خواسته شد تصویر چهره خود را توصیف کنند.
در همین حال که فرد مورد نظر در حال توصیف چهره‌اش بود، هنرمندی تصویر او را براساس توصیفاتش طراحی می‌کرد. سپس از یکی از آشنایان آن خانم خواسته می‌شد که وی را توصیف کند و این بار هم همان هنرمند تصویر او را نقاشی می‌کرد. در پایان این دو تصویر به فرد نشان داده می‌شدند و تقریبا تمام آنها معتقد بودند از آنچه توصیف کرده‌اند زیباتر هستند.
داو با این کمپین به خانم‌های سراسر جهان این پیام را داد که باید تصویر زیباتری از خود در ذهن داشته باشند و قدر داشته‌های خود را بیشتر بدانند.
نام برند: رام (RAM)، وابسته به کرایسلر
نام کمپین: کشاورز
آژانس تبلیغاتی: گروه ریچاردز، دالاس
کارگردان: پل نیلسون
شرح کمپین: رام برندی متعلق به کرایسلر است که وانت‌های سنگین و نیمه‌سنگین تولید می‌کند و که یکی از مشتریان اصلی آنها کشاورزان هستند. به همین دلیل شرکت کرایسلر در این کمپین تبلیغاتی سعی کرد به کار سخت و تلاش مجدانه کشاورزان ادای دین کند و با پخش تصاویری تاثیرگذار، توجه مخاطبان را به دشواری‌های این گروه از جامعه جلب کند.
نام برند: محصولات ورزشی دیکس
نام کمپین: هر پرتاب
آژانس تبلیغاتی: آنومای، نیویورک
کارگردان: درک سیانفرانس
شرح کمپین: برخلاف تبلیغات ورزشی که همواره تصویری ایده‌آل و غیرواقعی از ورزش و اثرات آن برای سلامتی ارائه می‌دهند، کمپین تبلیغاتی «هر پرتاب» کاملا واقعی به نظر می‌رسید: آنقدر واقعی که بینندگان حتی می‌توانستند بوی چمن تازه داخل ورزشگاه بیسبال را حس کنند.
این کمپین در واقع هیچ اشاره خاصی به مزایای محصولات ورزشی دیکس نمی‌کند، بلکه ارتباط واقعی میان چند بازیکن بیسبال را در زمان پرتاب توپ نشان می‌دهد. دیکس برای اینکه جنبه تجملاتی کمپین خود را کاملا از بین ببرد، از ستارگان بیسبال استفاده نکرد بلکه، بازیکن ناشناخته لیگ بیسبال را به کمپین خود آورد. این بازیکنان با جملات و عباراتی امیدبخش به هم‌تیمی خود که قصد داشت توپ را پرتاب کند روحیه می‌دادند.
نام برند: نایک
نام کمپین: گزینه‌ها
آژانس تبلیغاتی: ویدن+ کندی، پورت لند
کارگردان: نیکولای فاگلسیگ
شرح کمپین: شعار تبلیغاتی «فقط انجامش بده» شرکت نایک امسال 25 ساله شد. نایک برای اینکه بتواند در طول این مدت این شعار را زنده نگه دارد و همواره روح نشاط و شادمانی را از طریق آن القا کند، هر بار کمپین جذابی را طراحی و اجرا می‌کند.
کمپین گزینه‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیست. راوی این کمپین بردلی کوپر، هنرپیشه معروف سینمای جهان است و چهره‌های شناخته شده دیگری مانند جرارد پیکه، بازیکن بارسلونا، لبرون جیمز، بازیکن بسکتبال NBA و سرنا ویلیامز تنیسور معروف آمریکایی نیز در آن حضور دارند. در این کمپین برای فردی که کفش نایک را می‌پوشد، اتفاقات جالبی می‌افتد و این کفش توانایی او را آنچنان بالا می‌برند که می‌تواند ورزشکاران معروف رشته‌های مختلف را به چالش بکشد و کارهای دشواری را با موفقیت انجام دهد. در این کمپین مانند دیگر کمپین‌های نایک، روح جوانی و نشاط موج می‌زد.
نام برند: ولوو
نام کمپین: شاهکاری حماسی به نام شکاف
آژانس تبلیغاتی: فورسمن اند بودنفرس
کارگردان: آندرئاس نیلسون
شرح کمپین: یکی از مهیج‌ترین کمپین‌های سال 2013، کمپین «شاهکاری حماسی به نام شکاف» بود که به وسیله آژانس سوئدی فورسمن اند بودنفرس برای شرکت ولوو اجرا شد. در این کمپین، ستاره فیلم‌های اکشن، جان کلود، دست به اقدامی خطرناک زد و با قرار گرفتن میان دو کامیون، دو پای خود را روی آینه‌های بغل کامیون‌ها قرار داد، در حالی که دو کامیون در حال عقب رفتن از یکدیگر دور می‌شدند. در نهایت فاصله کامیون‌ها به حدی رسید که دو پای کلود در یک راستا قرار گرفتند و زاویه 180 درجه تشکیل دادند. با توجه به مشتریان اصلی ولوو که رانندگان کامیون و تریلی هستند، این کمپین مهیج ارتباط خوبی با بازار هدف این تولیدکننده سوئدی برقرار کرد.
نام برند: چیپوتل (Chipotle)
نام کمپین: مترسک
آژانس تبلیغاتی: CAA، لس‌آنجلس
کارگردان: استودیوی مون بات
شرح کمپین: چیپوتل واژه‌ای اسپانیایی است که به نوعی فلفل دودی گفته می‌شود. رستوران‌های زنجیره‌ای چیپوتل، یک برند مکزیکی است که سعی کرده در کمپین مترسک اهمیت تغذیه سالم را به تصویر بکشد. در این کمپین، کلاغ‌ها از مترسک‌ها نمی‌ترسند بلکه، این مترسک‌ها هستند که مجبورند برای کلاغ‌ها کار کنند.
چیپوتل در این کمپین دنیایی ماشینی را به تصویر کشیده که غذاها در کارخانه‌ها ساخته می‌شوند و کیفیت طبیعی آنها از بین رفته است.
در این میان یکی از مترسک‌ها که از وضع موجود راضی نیست، در مزرعه کوچک خود سبزیجات تازه پرورش می‌دهد و وقتی اولین محصول او به بار می‌نشیند، غذای مطبوعی تهیه می‌کند و باعث می‌شود توجه مشتریان به این نکته جلب شود که با غذای سالم و طبیعی می‌توان دنیای بهتری ساخت.