نویسنده: Josh Turner

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

دیگر همه کسب‌و‌کارهای کوچک، فروشگاه‌های به ارث رسیده به ما نیستند. اکنون بسیاری از آنها اینترنت-محور شده‌اند؛ پدیده‌ای جهانی با مشتریانی در سراسر جهان.در حقیقت، ۵۸ درصد کسب‌و‌کارهای کوچک، مشتریان بین‌المللی دارند و ۷۲ درصد آنها بر گسترش پایگاه مشتریان بین‌المللی خود پیش از پایان سال ۲۰۱۶ تمرکز می‌کنند. اما این امر چیزی بیش از یک تعهد ساده برای رشد پتانسیل شرکت شما، برای سودآوری از توسعه جهانی است. به‌عنوان مثال، گرچه اکثر شرکت‌ها اهمیت تفاوت‌های زبانی را می‌دانند؛ اما در اکثر مواقع، دیگر موارد مهم نادیده گرفته می‌شوند. اگر می‌خواهید از یک پایگاه مشتری بین‌المللی سود ببرید، باید تیم‌های فروش خود را به تیم‌هایی ناب و باهوش تبدیل کنید و به سوی ماشین‌های جهانی محرک درآمد سوق بدهید. در اینجا سه قدم برای این کار را بیان کرده‌ایم:

 

 1. تیم خود را برای تعامل مجازی آموزش دهید

۸۵ درصد از مدیران اجرایی جلسات آنلاین با مشتریان بالقوه را نسبت به جلسات حضوری، دارای اثربخشی کمتری می‌دانند و ۶۳ درصد احساس مشابهی نسبت به تعاملات مجازی با مشتریان موجود دارند. اما زمانی که صحبت از یک مقیاس جهانی است، این اختلاف پذیرفتنی نیست.ایجاد تفاهم با مشتریان برای موفقیت فروش ضروری است؛ بنابراین تیم‌های شما باید برای پرورش این روابط، جلسات مجازی شکل دهند. آموزش فروشندگان در این زمینه گامی در جهت ایجاد اعتماد در آنها خواهد بود.از سوی دیگر، اگر یک فروشنده، تکنولوژی مورد استفاده را درک نکند، این اعتماد می‌تواند سریعا از بین برود. چه این ابزار ارتباطی GoToMeeting، WebEx، Skype یا Zoom باشد، چه هر ابزار دیگری، در هر صورت هر فروشنده‌ نیاز به آموزش در زمینه استفاده از ابزارهایی دارد که شرکت شما آنها را به‌کار می‌برد. حتی خطاهای ناچیز موجب خواهند شد کل کسب‌و‌کار شما غیرحرفه‌ای به نظر بیاید و در حل مسائل بی‌تجربه جلوه کند.

تلاش کنید روابط ایجاد شده در جهان مجازی را گسترش دهید. یکپارچه‌سازی ایمیل‌های مستقیم در فرآیند موردنظر و ارسال کتاب‌، هدایا و یادگاری‌های فیزیکی کوچک، می‌تواند به مشتریان یادآوری کند که فروشنده مذکور، یک فرد واقعی است که برای یک شریک بالقوه واقعی کار می‌کند؛ نه یک فرد ناشناس در اینترنت.به‌عنوان مثال، لمونلی، یک شرکت متخصص در زمینه اینفوگرافیک، یک بسته کوچک از دسرهای لیمویی برای هر مشتری که ثبت‌نام کرده است، ارسال می‌کند و زمانی که یک پروژه کامل می‌شود، طراحان شرکت پیام‌های تشکر دست‌نوشته‌ای برای مشتریان خود می‌فرستند. حال فکر کنید شرکت شما نسبت به مشتریان خود می‌تواند چه عمل خاصی انجام دهد؟

2. تفاوت‌های فرهنگی را در نظر بگیرید

تفاوت‌ها را مدنظر داشته باشید و هنجارهای فرهنگی مشتریان را درک کنید. به عنوان مثال، ممکن است شروع یک ایمیل با «سلام، ویلیام» در آمریکا امری معمول باشد؛ اما این مساله در انگلستان اندکی گستاخانه است. در کل، تحقیق در مورد تفاوت‌ها ضروری و مهم است. زمانی که وارد یک بازار جدید می‌شوید، باید از اطلاعات غنی استفاده کنید که مشتریان موجود می‌توانند در مورد چگونگی تعامل با افراد از کشور مبدا، فراهم کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تنها شناخت تفاوت‌های فرهنگی کافی نیست؛ بلکه باید تلاش کنید روش‌های دوستانه‌ای برای شناخت و پذیرش آنها بیابید.

3. به تیم فروش خود کمک کنید تعادل را حفظ کنند

تفاوت‌های زمانی بین‌المللی کشنده هستند. درخواست ملاقات با مشتریان به صورت وقت و بی‌وقت، خطای بسیار بزرگی است؛ بنابراین، تیم فروش جهانی شما باید هرکاری که در توانش هست انجام دهد تا خود را با نیازهای بین‌المللی وفق دهد. به عنوان مثال، در شرکت ما، اغلب از تماس تلفنی در اواخر عصر اجتناب می‌کنیم تا خود را با مشتریان‌مان در استرالیا وفق دهیم.یک المان مهم برای اینکه این جلسات دیروقت کارکرد خوبی داشته باشند چیست؟ یک روز متوازن برای تیم‌تان.یک وعده غذایی مغذی می‌تواند سطوح بهره‌وری را تا ۲۰ درصد بالا ببرد و یک ورزش سبک هنگام عصر و پیش از جلسه، عملکرد خون‌رسانی را بهتر می‌کند و سلامت ذهنی و فیزیکی را بهبود می‌بخشد.

لزوما رفتارهایی که توصیه شد را نباید اجرا کنید؛ اما باید بتوانید دستورالعمل‌هایی تعیین کنید که می‌گویند چگونه و چرا سبک‌های زندگی سالم و پایدار برای توسعه و حفظ توازن کار-زندگی خوب و برای کار جهانی ضروری هستند. یک تیم فروش موثر، ستون فقرات هرگونه اقدام برای توسعه جهانی است. به عبارت دیگر، باید مانند ستون فقرات انسان «منعطف» و «متصل» باشد. بنابراین، ایفای نقش شما در توسعه پویایی‌های کار-زندگی متوازن، اعضای تیم را قادر خواهد ساخت خود را با مخاطبان جهانی تطبیق دهند. وقتی فروشندگان شما تا جای ممکن نسبت به قلمرو جدیدشان هوشیاری اجتماعی کسب می‌کنند، آنگاه می‌توانید از خطاهای فرهنگی جلوگیری کنید.

منبع: entrepreneur