استفن پنیکات، مدیرکل شرکت سوایر گروپ

من خودم شعار «یا غرق‌شو یا شناکن» را در سازمان خودم پیاده می‌کنم. در شرکت سوایر (Swire)، هر سال تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه را به‌کار می‌گیریم و آنها را در یک برنامه آموزش مدیریت می‌‌گذاریم. ما دنبال افراد ماجراجو، جاه‌طلب و خوداتکا می‌گردیم و به همین دلیل، خیلی سریع به آنها مسوولیت واگذار می‌کنیم.شرکت ما هم مثل رکروت مجموعه متنوعی از کسب‌وکارها را دارد و جوانانی که پتانسیل بالایی دارند را در بخش‌ها و نقاط مختلف به‌کار می‌گیریم تا آنها را محک بزنیم. این کار باعث می‌شود تجربیات کلیدی و فرصت‌های یادگیری در سطح گسترده‌تری به اشتراک گذاشته شود. نتیجه این بوده که پیشرفت کار تسریع شده و گمان می‌‌کنم در پس فلسفه رکروت نیز همین موضوع باشد که البته تحقق و کارآیی آن به شرایطی نیاز دارد.

ابتدا اگر بخشی از یک گروه جهانی متنوع باشید، این امر به شما کمک می‌کند. یعنی می‌توانید منابع را به بخش‌های مختلف و شعبه‌های مختلفی که در دنیا دارید، باز تخصیص دهید. وقتی عملکرد کسب‌وکار یکی از شرکت‌های تابعه شما دچار لغزش می‌شود، می‌توانید در شعبه دیگری آن را جبران کنید. به این توجه کنید که سناها چگونه از ژاپن به لندن رفت، دوباره به ژاپن برگشت و بعد از مدتی در بخش نظارت بر حوزه سیلیکون‌ولی گماشته شد. یعنی در نقش‌ها و انواع کسب‌وکارهای کاملا متفاوتی در چرخش بود. این امر زمانی محقق می‌شود که پرتفویی از کسب‌وکارها را در اختیار دارید و توانایی شما برای انجام این کارها ارزش زیادی ایجاد می‌کند. دوم، مرکز فرماندهی شرکت باید نسبتا خاص باشد، یعنی فعالیت آن آنقدر غیرمتمرکز باشد که به نمایندگان خود اختیار تام بدهد؛ البته در یک چارچوب متمرکز پشتیبانی و کنترل هزینه.

سوم، باید چشم‌انداز بلندمدت ایجاد شود. در اینجا می‌توان به رکروت توصیه کرد که با احتیاط پیش برود. به نظر می‌رسد عامل توسعه سریع تملک کسب‌وکار و پلت‌فرم‌های این شرکت تکنولوژی دیجیتال باشد. مطمئنا مدل‌های کسب‌وکار دیجیتال به نیازها و خواسته‌های مشتری بسیار نزدیک هستند که این امر امکان رشد سریع را فراهم می‌کند. اما ماهیت دینامیک این نوع کسب‌وکارها واکنش‌های بسیار سریع‌تری را طلب می‌کند و انتظارات رشد را نیز بالاتر می‌برد. این جایی است که کسب‌وکارها باید خیلی مراقب باشند و اصول رشد بلندمدتی برای خود داشته باشند تا گرفتار حباب‌های بازار نشوند. همچنین یک اقدام فریب‌دهنده اما مهم در جهت ایجاد توازن وجود دارد که باید به درستی صورت گیرد: شما به افرادی نیاز دارید که بتوانند فرصت‌های آنی را بربایند، اما از سوی دیگر باید این فرصت‌ها را در طول زمان پرورش دهید. نکته آخر اینکه شرکت رکروت به آموزش مدیریتی گسترده‌تری نیاز دارد تا مطمئن شود کارکنانش بیشتر شنا می‌کنند تا اینکه غرق شوند.