وزیر خارجه چین غیب شد /واکنش عجیب آمریکا

"چین گانگ" وزیر امور خارجه چین از چند هفته قبل در انظار عمومی ظاهر نشده است. این موضوغ باعث افزایش گمانه زنی‌های شده است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه، در کنفرانس مطبوعاتی که روز ۱۷ جولای برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم حضور وزیر خارجه چین، در مقابل دوربین‌ها از ۳ هفته پیش، اظهار داشت که "در این زمینه اطلاعی ندارد" و فعالیت‌های دیپلماتیک چین طبق روال گذشته ادامه دارد.

درخواست رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی برای دیدار فوری با نتانیاهو

به گزارش تی آر تی ، دینگ یووین که قبلاً به عنوان سردبیر در یکی از روزنامه‌های حزب کمونیست چین کار می‌کرد و اکنون در ایالات متحده زندگی می‌کند، در رابطه با "ناپدید شدن" وزیر امور خارجه گفت: "با توجه به موقعیت و نفوذ چین در سراسر جهان، واقعاً جالب است که وزیر خارجه این کشور بیش از 20 روز است که دیده نشده است."

روزنامه گاردین ادعاکرد که در شبکه اجتماعی چینی Weibo بحث درباره غیبت وزیر ظاهرا سانسور شده است. همچنین در این سایت برای جستجو عبارت "چین گانگ کجاست؟" جواب "ناموفق بوده است" ظاهر می‌شود.

همچنین اعلام شد که چین گانگ نتوانست در نشست 11 تا 14 ژوئیه در جاکارتا پایتخت اندونزی که در سطح وزرای خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) برگزار شد، شرکت کند.

این وزیر در دیدار با جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در 6 و 9 ژوئیه و همچنین در دیدار شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و مناسه سوگاواره، نخست وزیر جزایر سلیمان در 10 ژوئیه شرکت نکرد.

سفر جوزپ بورل، نماینده عالی روابط خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا که قرار بود 10 جولای به پکن انجام شود، لغو شد.

وزیر خارجه چین ( کین گانگ ) از چند هفته قبل تاکنون ناپدید شده و کسی نمی داند او کجاست. مقامات یا رسانه های چینی البته خبری در این باره منتشر نمی کنند.

از چتد هفته قبل تاکنون هیچ خبر یا عکسی از وزیر خارجه چین یا حضور او در برنامه عمومی منتشر نشده است. حتی وزیر خارجه انگلیس هم به همین دلیل سفرش به پکن را لغو کرد.

امریکا : نمی دانیم

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اعتراف کرد که مقامات آمریکا هیچ اطلاعاتی در مورد دلایل ناپدید شدن کین گانگ، وزیر خارجه چین از فضای عمومی ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، کین گانگ چندین هفته است که در انظار عموم ظاهر نشده و این موضوع باعث گمانه زنی های زیادی در رسانه ها شده است.

حتی به هنگام سفر هنری کیسینجر به چین عکس یا خبری از دیدار وزیر خارجه چین و کیسینجر منتشر نشد.

جیک سالیوان در پاسخ به سوالی که درخصوص سرنوشت وزیر چینی گفت "ما نمی دانیم. واقعیت چنین است".

مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا ادامه داد که قرار بود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور،در اجلاس اخیر وزیران آسه آن در اندونزی، با کین گانگ دیدار کند اما نماینده چین در آنجا وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین بود.