دبیرکل جنبش «نجباء» عراق: نخست وزیر آینده به اخراج نیروهای اشغالگر از خاک عراق متعهد باشد

به گزارش الفرات نیوز، دبیرکل جنبش «نجباء» عراق در سخنانی تأکید کرد: نخست وزیر آینده عراق به اخراج نیروهای اشغالگر از خاک این کشور متعهد باشد.

«شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور مطرح کرد. وی گفت: مشارکت گسترده در انتخابات پارلمانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی عراق در ادامه نیز یادآور شد: یکی از ویژگی‌های نخست وزیر آینده عراق متعهد بودن او به اخراج نیروهای اشغالگر از خاک این کشور باید باشد. نخست وزیر آتی همچنین باید به اقدامات پایگاه نظامی آمریکا در منطقه سبز که تحت پوشش سفارتخانه انجام می‌شود، پایان دهد.

شیخ اکرم الکعبی در ادامه نیز عنوان کرد: همچنین نخست وزیر آینده عراق باید تمامی معاهداتی را که به دستور ایالات متحده آمریکا به امضا رسیده است، لغو کند. نخست وزیر آتی عراق باید علیه شرکت‌های استعمارگر خارجی موضع گیری کند. این شرکت‌ها منابع عراق را به غارت می‌برند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی تلاش‌های داخلی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: لازم است که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در عراق جرم‌انگاری شود تا کسی نتواند در این مسیر قدم بگذارد.

کمتر از یک هفته دیگر تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق باقی مانده است. انتخابات پارلمانی زودهنگام در حالی قرار است در روز ۱۸ مهرماه برگزار شود که پیشتر گمانه زنی‌های فراوانی پیرامون تعویق مجدد زمان آن مطرح شده بود. با این حال، در نهایت دولت عراق که پیشتر برگزاری انتخابات را یک مرتبه به تعویق انداخته بود، این بار اعلام کرد که این انتخابات در همان موعد از پیش تعیین شده برگزار خواهد شد.

در همین ارتباط، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از آغاز طرح امنیتی ویژه انتخابات عراق خبر داد. وی اعلام کرد که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، نیروهای نظامی در نقاط مختلف به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

این مقام نظامی ارشد عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا امنیت انتخابات پارلمانی زودهنگام را تأمین کنند. به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم خللی در امنیت انتخابات وارد سازد.