به گارش انتخاب، سرخط روزنامه‌های ترکیه به قطع صدور ویزا بین آمریکا و ترکیه و "واکنش تند اردوغان به قطع روادید از طرف آمریکا" اختصاص یافت.

روز سه شنبه (۱۸ مهر/۱۰ اکتبر) روزنامه حریت ترکیه با عنوان "اردوغان: من دستور دادم صدور روادید متوقف شود!" منتشر شد. روزنامه "صباح" با سرتیتر "اردوغان: پاسخ متقابل به آمریکا دادیم" انتشار یافت. روزنامه "ملیت" هم در صفحه اول خود از اردوغان نقل می‌کند که گفته است "ترکیه قبیله‌ای نیست یک کشور قانونمند است".

اردوغان: ما یک دولت قبیله‌ای نیستیم

اردوغان روز دوشنبه (۱۷ مهر/۹ اکتبر) در سفر رسمی خود به اوکراین بلافاصله  در رابطه با قطع ویزا بین ترکیه و آمریکا موضع‌گیری کرد و گفت که اتخاذ و اجرای چنین تصمیمی از سوی سفارت آمریکا در آنکارا تاسف‌بار است.

اردوغان ضمن انتقاد از تصمیم آمریکا تاکید کرد: «ترکیه یک دولت مبتنی بر حقوق است. پیش از هر چیز ما یک قبیله ‌و یا یک دولت قبیله‌ای نیستیم. در مقابل بیانیه‌ صادر شده از سوی سفیر آمریکا در آنکارا، سفیر ما در آمریکا نیز براساس اصل اقدام متقابل بیانیه‌ای صادر کرد. روند کنونی بدین شکل است.»

اما برخی از مقام‌های ترکیه واکنش شدیدتری به قطع روادید از طرف آمریکا نشان دادند. حمزه داغ، معاون دبیر اول حزب حاکم "عدالت و توسعه" در یک توییت جنجالی خطاب به جان باس، سفیر آمریکا می‌نویسد: «بزن به چاک، پسر!»