نفت برنت دارای سولفور اندک یا شیرین و نفت عمان و دوبی نفت دارای سولفور بالا یا ترش است.

کاهش تولید داوطلبانه از سوی اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا باعث کمبود عرضه نفت سنگین در بازار جهانی شده است.

چهار منبع بازرگانی با اشاره به قیمت‌های منتشره از سوی آژانس "اس اند پی گلوبال پلاتس" به رویترز گفتند: میانگین قیمت معاملات آتی نفت برنت در فوریه ۶۴.۰۳۲ دلار در مقایسه با قیمت ۶۴.۶۸۱ دلار در هر بشکه نفت دوبی و عمان بود.

قیمت نفت در بازار جهانی روز جمعه تحت تأثیر کاهش تولید اوپک و متحدانش افزایش یافت اما جهش عرضه آمریکا و کندی رشد اقتصاد جهانی رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۲ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، به ۶۶.۷۳ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۹ سنت یا ۰.۵ درصد نسبت به قیمت نهایی روز پنج شنبه افزایش یافت و به ۵۷.۵۱ دلار در هر بشکه رسید.

معامله گران می‌گویند بازار نفت در حال حاضر دچار محدودیت عرضه شده است.

صادرات نفت در ونزوئلا از زمان اعلام تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، ۴۰ درصد کاهش یافته و به حدود ۹۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

سقوط صادرات نفت ونزوئلا با کاهش عرضه ۱.۲ میلیون بشکه در روز از ابتدای امسال توسط اوپک و متحدانش همزمان شده است. این تولیدکنندگان اواخر سال گذشته با هدف مقابله با اشباع عرضه در بازار و تقویت قیمت‌ها، با محدودیت عرضه در نیمه اول سال ۲۰۱۹ موافقت کردند.

با این حال نشانه‌ها از وجود عرضه گسترده نفت به بازار در سال ۲۰۱۹ حکایت دارند.

وزارت انرژی آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد حداکثر شش میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری ملی را با هدف تأمین مالی هزینه‌های مدرن سازی ذخایر نفت استراتژیک آمریکا به فروش می‌رساند.

در بخش عرضه نیز نظرسنجی رویترز نشان داد تحلیلگران انتظار دارند تقاضای جهانی برای سوخت امسال در بحبوحه کندی رشد اقتصادی، کمتر شود.