راه‏ها را برفیلم محمد رسول‌الله(ص) بستند

کارگردان فیلم محمد رسول الله(ص) در همایش یاران صلوات گفت: تصور من از ساخت فیلم محمد(ص) این بود که می‌تواند دریچه خوبی را به دنیا باز کند ولی متاسفانه راه‌ها را بر این فیلم بستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین همایش یاران صلوات با حضور آیت الله حائری شیرازی و مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول‌الله(ص)، صبح روز گذشته در سالن اجلاس سران برگزار شد. کارگردان فیلم محمد رسول‌الله(ص) با اشاره به اینکه ادیان دیگر خیلی خوب از داشته هایشان دفاع می‌کنند، گفت: امروز اگر صلیب را به‌عنوان اولین یا دومین نشانه جهان معرفی می‌کنند به خاطر این است که نمادسازی و نشانه سازی برای آن بسیار خوب و وسیع انجام شده است ولی ما چه کار کرده‌ایم؟ به‌عنوان مثال در کشور شیعی خودمان که ادعای آن را داریم که صاحب آن حضرت ولی عصر(عج) است در فرهنگ عمومی و عامه مردم پیامبر چه اندازه نقش دارد؟

بسیار دیده شده که مثلا ما نذر بی بی سکینه می‌کنیم ولی برای پیامبر نذری نمی‌دهیم. کارگردان فیلم بچه‌های آسمان در ادامه گفت: تصور من از ساخت فیلم محمد رسول‌الله(ص) این بود که می‌تواند دریچه خوبی را به دنیا باز کند ولی متاسفانه راه این فیلم را همه جوره بستند. از عربستان سعودی گرفته که اجازه پخش فیلم را در همه کشورهای عربی نداد تا آمریکا که از پخش فیلم هراس داشت و نمی‌خواست که اسلام واقعی در جهان هویدا شود. وی در ادامه با طرح این گله که در داخل کشور هم هجمه‌های بسیاری به این فیلم وارد شد گفت: نکته‌ای که برای من خیلی جالب بود و باورم نمی‌شد هجمه‌های داخلی بود که در کشور خودمان به فیلم وارد می‌شد. از دگر اندیشان گروه‌های مختلف گرفته تا حتی گروه‌های مذهبی همه و همه آنچنان هجمه‌هایی به ما وارد کردند که من تعجب می‌کردم که مگر ما چه کار کرده‌ایم.