چاپ دوم رمان شمس لنگرودی در بازار

رمان «آنها که به خانه من آمدند» نوشته محمد شمس لنگرودی که اواسط پاییز از سوی نشر افق منتشر شد، در کمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید. داستان این رمان با گریزی به انتشار رمان«رژه برخاک پوک» این شاعر و نویسنده که سال‌ها پیش منتشر شده بود، آغاز می‌شود و نویسنده وضعیت ذهن و زندگی روشنفکران معاصر را در تقابل با جامعه‌ای نامتعادل ترسیم می‌کند.

در بخش دیگری از این رمان ۱۱۷ صفحه‌ای می‌خوانیم: «سه روز پس از انتشار کتاب «رژه بر خاک پوک» زنگ در خانه‌ام به صدا درآمد. تازه از سر کار برگشته بودم و ساعت ۶ عصر در نشر چشمه با دوستی قرار ملاقات داشتم. چند روز بود باران می‌بارید و هوا تاریک‌تر از همیشه به نظر می‌رسید. دیرم شده بود، اما نمی‌توانستم از خواندن مطلبی که در هفته‌نامه «کادح» چاپ شده بود دل بکنم: دادگاه تحقیق شعبه اول دادسرای رشت بعدازظهر جمعه به پاسگاه انتظامی خمام رفته و محل و منزلی را که صاحبخانه‌اش مدعی است جن، همسر و فرزندانش را آنجا آزار می‌دهد، از نزدیک مشاهده کرده است. صفر، راننده چهل ساله شهرداری رشت، شکایت کرده که از هشت ماه پیش، خانه‌اش سنگباران می‌شود و موجودات نامرئی زن و بچه‌هایش را کتک می‌زنند.»

رمان «آنها که به خانه من آمدند» با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه به قیمت هشت هزار تومان به تازگی از سوی نشر افق به چاپ دوم رسیده است.