انتشار مجموعه کتاب‏های کودکان و نوجوانان (دارکوب) که یکی از زیرمجموعه‏های انتشارات «دنیای‌اقتصاد» است، هفته گذشته با انتشار پنج کتاب فعالیت خود را آغاز کرد. کتاب‏های دارکوب برای گروه‏های سنی خردسال، کودک و نوجوان و در قالب آموزش مفاهیم زندگی، داستان و سرگرمی منتشر می‏شود. هدف از انتشار این کتاب‏ها و کتاب‏های دیگری که انتشار آنها ماه آینده آغاز می‏شود، بارور کردن تخیل کودکان و گشودن پنجره‏ای به سوی صلح، نوع‏دوستی، پاسداری از محیط زیست و سرانجام آموزش مسوولیت اجتماعی و دانش اقتصادی است. از این مجموعه در حال حاضر 5 کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است و در ماه‌های آینده هم کتاب‌های دیگری روانه بازار نشر خواهد شد.

کشف بزرگ حلزون
لوییس سپولودا
ترجمه‏ مهیا کربلایی‏
قطع رقعی/ 75 صفحه
قیمت: 10000 تومان
کشف بزرگ حلزون روایتی است از قهرمانی‏های حلزون کوچکی که یک روز موفق می‏شود اهمیت آهسته‏ راه‏ رفتن را کشف کند. کشفی که برای او و هم‏قطارانش به این آسانی‏ها به‌دست نمی‏آید. حلزونی که دنیا یک‏روز به اندازه یک چمنزار کوچک برایش معنا داشت، به‏زودی برای کشف دنیای واقعی پا در مسیری می‏گذارد که از او یک دلاور می‏سازد.


اسب سحرآمیز
مگدالن ناب
ترجمه‏ نلی محجوب
قطع رقعی/ 85 صفحه
قیمت: 10000 تومان
هدیه کریسمس ایرنا دختر تنها و غمگین، یک اسب چوبی کثیف و خاک‏آلود است. اما این تنها چیزی است که ایرنا را در آن زمستان غمگین خوشحال می‏کند. ایرنا اسب چوبی را در ویترین خاک‏گرفته‏ یک مغازه می‏بیند و اسمش را بلا می‏گذارد. بلا برای اهالی شهر یادآور اسب‏سحرآمیز و زیبایی است که سال‏ها پیش در مزرعه‏ بزرگی زندگی می‏کرد و از طرف صاحبش آزار می‏دید. ایرنا آرزو می‏کند که بلا یک اسب واقعی بشود، بالاخره در یکی از شب‏هایی که ایرنا انتظارش را نداشت، بلای واقعی پا به زندگی دختر غمگین و تنها می‏گذارد.


راز غارهای اسپیگی
انید بلایتون
ترجمه‏ آتوسا گلکار
قطع رقعی/ 206 صفحه
قیمت: 13000 تومان
مایک، نورا، پگی و جک در غیاب پدرومادرشان برای تعطیلات به منطقه ساحلی غارهای اسپیگی می‏روند. آنها قرار است تابستان را در خانه‏ای به اسم غار ناپیدا بگذرانند. هر چهار نفرشان عاشق هیجان و ماجراجویی هستند و به‏زودی ماجراهای مرموز خانه قدیمی در همسایگی‏شان تابستانی پرماجرا برایشان می‏آفریند. قاچاقچی‏ها در برج خانه‏ قدیمی زندانی دارند که بچه‏ها قصد دارند زندانیان آن را آزاد کنند...


انجمن سری بندیکت
تورنتون لی استوارت
ترجمه‏ آتوسا گلکار
قطع رقعی/ 504 صفحه
قیمت: 25000 تومان
انجمن سری بندیکت از سال ۲۰۰۷ تا همین امسال در لیست پرفروش‏ترین‏ رمان‏های فانتزی باقی‌مانده است. ترنتون لی استوارت اولین جلد این مجموعه را سال ۲۰۰۷ منتشر کرد و امسال پنجمین جلد این سری منتشر شد. جلد اول این مجموعه خیلی‏زود به عنوان داستانی که تنه‏به‏تنه هری‏پاتر می‏زند، شناخته شد. با این تفاوت که رینی مولدن و دوستانش با دنیای جادو سروکار ندارند، اینجا قوانین فیزیک و علم است که به کمک کودکان می‏آید تا دنیا را از شر نیروهای اهریمنی نجات بدهند.


خوشبختانه شیر
نیل گیمن
ترجمه فرمهر امیردوست
قطع رقعی / 92 صفحه
قیمت: 12000 تومان
خوشبختانه شیر، سال 2013 به عنوان یکی از 10 کتاب برتر کودک و نوجوان از سوی کتابخانه ملی بریتانیا انتخاب شد.خوشبختانه شیر، داستان مصور خیال‏پردازی‏های پدری است که قرار است برای چند روز از دخترهایش مراقبت کند، مادر دخترها برای شرکت در کنفرانسی درباره‏ مارمولک‏ها به سفر رفته است. پدر سربه‏هوا برای خرید یک بطری شیر از خانه بیرون می‏رود و بعد از مدتی طولانی با ماجراهای هیجان‏انگیزی بازمی‏گردد، آدم فضایی‏ها او را می‏دزدند و...