نمایش آثار فرامرز پیلارام بعد از سال‏ها در تهران

۳۰ اثر از زنده‏یاد فرامرز پیلارام، نقاش پیشکسوت ایرانی، پس از سال‏های متمادی در یک نمایشگاه انفرادی به معرض دید عموم درمی آیند.

به گزارش «ایسنا»، در این نمایشگاه که در گالری «سهراب» برپا می‏شود، سعی شده بیشتر آثاری به‏نمایش درآیند که کمتر دیده شده یا اصلا دیده نشده باشند. برخی از این آثار تاکنون در جایی به نمایش درنیامده‏اند.

فرامرز پیلارام متولد ۲۱ فروردین ۱۳۱۶ و درگذشته در شهریور ۱۳۶۲، نقاش و خوشنویس و از پیشگامان مکتب سقاخانه ایران است. استعدادش در نقاشی و تمایلش به ادامه آن باعث شد پس از پایان دوران دبستان، به هنرستان هنرهای زیبای پسران راه یابد. همزمان با تحصیل، در اداره آمار عمومی مشغول به‌کار شد. او در ۱۳۴۰ از هنرستان دیپلم گرفت و سپس در دانشکده هنرهای تزیینی دانشگاه هنر تهران به تحصیل پرداخت و در ۱۳۴۷ موفق به دریافت مدرک فوق لیسانس در رشته معماری داخلی و نقاشی تزیینی شد. او در سال ۱۳۴۹، برای مطالعه بیشتر درباره نقاشی، لیتوگرافی و انواع چاپ به فرانسه سفر کرد.

نمایشگاه آثار این هنرمند از ۱۵ آبان‏ماه به مدت دو هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «سهراب» به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم نیلوفر، پلاک ۵، واحد ۱ میزبان علاقه‏مندان خواهد بود.