استقبال اروپایی‌ها از ساز و آواز ایرانی

کنسرت گروه‌های «هم‌آوایان» و «ضرباهنگ» با هنرمندی حسین علیزاده و علیرضا قربانی در دانمارک و اتریش با استقبال قابل توجه مخاطبان مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروهی از هنرمندان ایرانی متشکل از گروه‌های «هم‌آوایان» و «ضرباهنگ» جمعه هشتم آبان ماه در اولین اجرای تور اروپایی خود که در کپنهاگ دانمارک برگزار شد، شاهد استقبال کم‌نظیر دوستداران موسیقی ایرانی بودند که به تماشای کنسرت این دو گروه موسیقایی آمده بودند. این گروه بعد از اجرای برنامه در دانمارک آخرین اجراکننده فستیوال موسیقی «شرق» وین اتریش بود که این کنسرت نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد، این در حالی است که گروه امشب بعد از این دو اجرای موفق، در مرکز هنری فیلارمونیک شهر کلن آلمان به‌عنوان یکی از بااهمیت‌ترین مراکز اجرای آثار موسیقایی در اروپا کنسرتی را برگزار می‌کند.

گروه‌های «هم آوایان» و «ضرباهنگ» طی برگزاری تور اروپایی خود، در فرایبورگ، مونیخ، لندن، مادرید، روتردام، بروکسل، برلین و زوریخ کنسرت‌هایی را برگزار می‌کنند. حسین علیزاده تار، پژمان حدادی، بهنام سامانی، رضا سامانی پرکاشن، جواد افشار سنتور، سیامک جهانگیری نی، علی بوستان شورانگیز، صبا علیزاده کمانچه و علیرضا قربانی خواننده اعضای گروه هنرمندان ایران در تور اروپایی کنسرت‌ها هستند. این گروه دی‌ماه امسال بعد از برپایی تور اروپایی خود، مجموعه کنسرت‌هایی را در تهران و شهرستان به تهیه‌کنندگی محمدحسین توتونچیان برگزار می‌کند.