آزمون سخت بهروز افخمی در برنامه «هفت»

بهروز افخمی زمانی که «هفت»جدید را دست گرفت در اولین برنامه‌اش روبه‌روی فریدون جیرانی نشست و وقتی جیرانی از او درباره ضوابط ممیزی سوال کرد، گفت:

«خودم ممیزی می‌کنم.» جیرانی هم گفت، یعنی اگر تلویزیون برنامه ات را ممیزی کند، نمی مانی؟، افخمی پاسخ داد؛نه.جیرانی پا فشرد که یعنی اگر زمانی از این برنامه رفتی باید متوجه شویم که برنامه‌ات سانسور شده که رفتی؟ افخمی جواب داد: بله.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه جمعه شب یک صحنه ویژه داشت که شاید افخمی را یا وادار به رفتن کند، یا نشان دهد که بالا رفتن سن کارگردان «کوچک جنگلی» او را از صرافت انداخته است که روی حرفش بماند.در برنامه جمعه شب مهدی فخیم‌زاده کارگردان و بازیگر سینمای ایران میهمان برنامه «هفت»‌ بود تا درباره آثار سینمایی، تاریخی صحبت کند. صحبت‌هایی که تا به درویش رسید قطع شد.در آغاز گفت‌وگوی افخمی با فخیم‌زاده این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا باز هم فیلم تاریخی مذهبی خواهی ساخت یا نه؟ اظهار کرد: «چندین سال است که پیشنهادهایی از این دست به من می‌شود ولی من دیگر مرتکب این کار نمی‌شوم و از آن توبه کرده‌ام.

طی این سال‌ها سیما فیلم خیلی اصرار داشته که قصه‌ای در حواشی واقعه عاشورا بسازم، ولی من زیر بار نرفتم چون کارهای تاریخی مشکلات عدیده‌ای دارد.»فخیم‌زاده در ادامه این صحبت با اشاره به فیلم «رستاخیز»‌ گفت: «درباره اتفاقی که برای درویش افتاده باید بگویم من خیلی دلم برایش می‌سوزد…» اما ناگهان در میان صحبت‌های فخیم‌زاده آگهی بازرگانی پخش شد و ادامه گفت‌وگوهای او مربوط به واکنش‌هایی بود که هنگام ساختن و پخش «ولایت عشق» پیش آمده بود. در ادامه این برنامه افخمی در مورد فیلم درویش حرف زد و گفت که این برخورد با احمدرضا درویش و فیلم «روز رستاخیز» باعث می‌شود که این کارگردان‌ها دیگر به سراغ ساخت چنین فیلم‌هایی نروند.