بازگشت لورل و هاردی به سینماهای انگلیس

سینماهای انگلیس به مناسبت یکصد و بیست و پنجمین تولد استن لورل کمدین مشهور آمریکایی چهار فیلم دیگر به بازی او و اولیور هاردی کمدین همبازی او را در پاییز جاری به نمایش می‌گذارند.

به گزارش «ایرنا» از روزنامه انگلیسی گاردین، سینماهای انگلیس و ایرلند در ماه اکتبر (مهر/ آبان) فیلم‌های به سوی غرب (۱۹۳۷) و رهایی از گودال (۱۹۳۲) و جعبه موسیقی، کله پوک‌ها را در نوامبر (آبان/آذر) به نمایش می‌گذارند. پیش از این نیز در ماه ژوئن (خرداد/ تیر) دو اثر کلاسیک دیگر از آنها یعنی پسران صحرا (۱۹۳۳) و فیلم کوتاه بیمارستان ایالت (۱۹۳۲) به نمایش درآمده بود. شماری از کمدین‌های انگلیسی از جمله ریکی گریوایس از این اقدام حمایت کرده‌اند.

وی در این زمینه گفت: هر تلاشی برای قدردانی از زوج کمدین اسطوره‌ای همه زمان‌ها برای نسل‌های بعدی اقدامی خوب است، بسیار خوشوقتم که بهترین آثار لورل و هاردی در سینماهای انگلیس به نمایش درمی‌آید. بسیاری از فیلم‌ها در شهرهایی به نمایش در می‌آید که لورل و هاردی به آنها سفر کرده‌اند. آنها چهار بار در سال‌های ۱۹۳۲، ۱۹۴۷، ۱۹۵۲ و ۱۹۵۳ به انگلیس و ایرلند رفتند. لورل (۱۸۹۰ تا ۱۹۶۵) و هاردی (۱۸۹۲ تا ۱۹۵۷) از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۲ در مجموع ۱۰۶ فیلم از جمله کسب و کار حسابی (۱۹۲۷)، احمق‌ها در آکسفورد (۱۹۳۹) و بینی بزرگ (۱۹۴۴) هم بازی کردند.