دفاع تمام قد وزیر ارشاد از اپرای عاشورا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین شب از اجرای «اپرای عاشورا» با انتقاد از حاشیه‌های پیش‌آمده، این اپرا را یکی از آثار قابل اعتنا درباره واقعه جانگداز عاشورا توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علی جنتی بعد از پایان سومین کنسرت «اپرای عاشورا» در جمع خبرنگاران گفت: «اپرای عاشورا» در نوع خود اثر بی‌نظیری است که بیش از ۱۳۰ هنرمند ارکستر سمفونیک تهران آن را به عالی‌ترین شکل ممکن به مخاطبان ارائه دادند. آن وقت عده‌ای می‌گویند اینها تاریخ عاشورا را به بازیچه گرفته‌اند، تکخوانی زن دارند و در واقعه عاشورا ابتذال ایجاد کرده‏اند. درحالی‌که وقتی من کار را دیدم، متوجه شدم این کار یک اثر بسیار برجسته و قابل عرضه در سطح جهانی است که بسیاری از اشعار آن برگرفته از تعزیه‌های خودمان است که ما در طول سالیان دراز آنها را شنیده‏ایم.

جنتی بیان کرد: جای تاسف است که یکسری از عناصری که فقط و فقط به سیاست بازی فکر می‌کنند بیایند و چنین کاری را خدشه‌دار کنند و زحمات کسانی را که برای این کار زحمت کشیدند و در طول سالیان دراز این فضا را به نتیجه رساندند، زیر سوال ببرند.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ممنوع‌الفعالیت بودن برخی خوانندگان تصریح کرد: ما چیزی به‌عنوان ممنوع‌الکار نداریم البته باید توجه داشته باشیم که این عبارت، عبارت غلطی است و بهتر است دیگر از این واژه استفاده نکنیم. ما کسی را نداریم که نامش را به‌طور رسمی در جای خاصی اعلام کنیم و بگوییم فعالیت فلان خواننده به‌طور کلی ممنوعیت دارد.