مدیران فقط شعار می‌دهند

مهشید افشارزاده

بازیگر و کارگردان سینما

متاسفانه جریانی در سینمای ایران غالب شده که مانع ورود فیلمسازان نواندیش و جوان به سینما می‌شود.

برخی از این افراد و جریان‌ها مایل‌اند که فیلمسازان قدیمی و تکراری در سینما حضور داشته باشند و مبادرت به تولید فیلم‌هایی کنند که نزد مردم و مخاطبان فهیم امروز سینما هیچ جایگاهی ندارند.

متاسفانه مدیران وقعی به خواسته‌های مردم و مخاطبان نمی‌گذارند و تنها با لابی و فرافکنی قصد دارند سینمای ایران را بسیار پررونق نشان دهند و شعاردهند که سینمای ایران در بهترین وضعیت فعلی خود به سر می‌برد؛ حال اینکه سینمای ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و امید چندانی به بهبود وضعیت آن نیست.

درحال حاضر خوراک فرهنگی که به مخاطبان داده می‌شود مسموم است و می‌تواند باعث مرگ سینما شده و در مقابل مخاطبان را به سمت تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای و... سوق دهد. سینمای امروز ایران متاسفانه جولانگاه برخی افراد ناآگاه شده است که دغدغه چندانی در حوزه فرهنگ و هنر ندارند و تنها برای خودنمایی به سینما روی آورده‌اند. این در حالی است که اغلب پیشکسوتان سینما در تمامی عرصه‌ها و حرفه‌ها در بیکاری به سر می‌برند و زندگی‌شان با خطرات زیادی مواجه شده است و دیگر جایی برای افراد خبره و آگاه در سینما نیست.

امروز شرایط تولید فیلم در سینمای ما سخت و دشوار شده است به نحوی که برای یک بازنویسی ساده فیلمنامه برخی افراد حتی تا مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان دستمزد مطالبه می‌کنند!