«بازی تاج و تخت» رکورد جوایز امی را شکست

برنده‌های شصت و هفتمین جوایز امی که مهم‌ترین جایزه تلویزیونی آمریکا و معروف به اسکار تلویزیونی است، بامداد دوشنبه به وقت ایران در مراسمی در مایکروسافت تیه‌تر در لس‌آنجلس معرفی شدند.

در این مراسم فصل پنجم مجموعه تاریخی و حماسی «بازی تاج و تخت» تولید شبکه اچ‌بی‌او با دریافت ۱۲ جایزه امی از جمله جایزه بهترین سریال درام یک رکورد تازه در تاریخ برگزاری این جوایز خلق کرد.

فصل پنجم سریال «بازی تاج و تخت» تولید شبکه اچ‌بی‌او که با ۲۴نامزدی پیشتاز نامزدهای این دوره جوایز امی بود، با دریافت جایزه بهترین سریال درام، بهترین بازیگر مرد مکمل در یک سریال درام (پیتر دینکلیج)، بهترین کارگردانی یک سریال درام (دیوید ناتر) و بهترین نویسندگی یک سریال‌ درام (دیوید بنیوف و دی. بی. وایس)، رکورد بیشترین پیروزی یک سریال در یک سال در جوایز امی را جابه‌جا کرد.

«بازی تاج و تخت» هفته پیش در بخش فنی جوایز امی در هشت بخش شامل بهترین چهره‌پردازی، طراحی صحنه، تدوین، تدوین صدا، صداگذاری، جلوه‌های تصویری، انتخاب بازیگر و بدلکاری پیروز شد. «بازی تاج و تخت» در بخش بهترین سریال درام با «با سال تماس بگیرید»، «دانتن ابی»، «خانه پوشالی»، «هوملند»، «مد من» و «نارنجی، سیاه جدید است» رقابت داشت.

از سوی دیگر، کمدی سیاسی «ویپ» دیگر تولید اچ‌بی‌او جایزه امی بهترین سریال کمدی را از آن خود کرد.