نامه سرگشاده تهیه‌کنندگان مستقل به وزیر ارشاد

شورای مرکزی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران طی نامه‌ای سرگشاده به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآوری کردند که آنچه به نام «شورای‌عالی سینما» تشکیل شده، اکثریت گرایش‌ها و سلایق اهالی سینما را نمایندگی نمی‌کند.

به گزارش «ایسنا» بخشی از متن این نامه به شرح زیر است: «با سلام و تشکر از زحماتی که تاکنون متقبل شده‌اید، از آنجا که اخیرا تشکیل شورای‌عالی سینما با حضور ریاست محترم جمهوری مطرح و تلاش می‌شود با جوسازی خبری، ایشان را ترغیب به حضور در چنین شورایی کنند، مراتب ذیل را به اطلاع می‌رسانیم:ما اسامی اعلام شده برای «شورای‌عالی سینما» را از اعضای محترم و موثر سینمای ایران می‌دانیم، ولی این ترکیب در برگیرنده همه گرایش‌ها و سلایق سینمایی نیست.

همان‌گونه که قبلا نوشته بودیم مقصود از همه گرایش‌ها و سلایق سینمایی این است که «شورای‌عالی سینما» باید محل ارائه نظریه‌های مختلف و متنوع در خصوص هنر - صنعت سینما باشد و ترکیب اعضای شورای‌عالی نیز باید مجموعه متنوع صاحب‌نظران سینما با گرایش‌های مختلف باشد. به گونه‌ای که مصوبات این شورا بتواند اثرات قانونی و عملی در عرصه سینما داشته و راهگشای مشکلات سینما شود. ما امیدواریم ریاست محترم جمهوری تا حضور همه گرایش‌ها، از حضور در چنین شورایی خودداری کنند. برای شما و همکارانتان در هیات محترم دولت آرزوی موفقیت و پیروزی داریم.»