اصغر فرهادی در صدر کارگردانان پس از انقلاب

اصغر فرهادی در نظرخواهی خبرآنلاین از ۴۳ منتقد و سینماگر به‌عنوان بهترین کارگردان پس از انقلاب انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از فرهادی، داریوش مهرجویی، عباس کیارستمی و ابراهیم حاتمی کیا به ترتیب جایگاه دوم، سوم و چهارم را به دست آوردند. در این نظر خواهی از منتقدان سینمایی و سینماگران خواسته شده بود تا سه کارگردان برتر سینمای پس از انقلاب ایران را انتخاب کنند.

گزینه اول ۵ امتیاز، گزینه دوم ۳ امتیاز و گزینه سوم یک امتیاز داشت.پیش از این و در نظرخواهی خبرآنلاین از کاربران هم اصغر فرهادی به‌عنوان بهترین کارگردان سینمای ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب شده بود. براساس آرای دریافتی، اصغر فرهادی با کسب ۱۰۰ رای بیشترین آرا را به دست آورد. در میان کامنت‌ها بارها اسامی فیلم‌های این فیلمساز از جمله «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» ذکر شد.

نفر دوم ابراهیم حاتمی‌کیا با ۷۳ رای در رتبه دوم قرار گرفت. «آژانس شیشه‌ای» ساخته این کارگردان اثری بود که بارها نام آن در میان کامنت‌ها دیده شد.داریوش مهرجویی سازنده فیلم‌هایی چون «لیلا» و «هامون» رتبه سوم را با ۶۴ رای به دست آورد.فیلم «مادر» زنده یاد علی حاتمی براساس اعلام مخاطبان در کامنت‌ها همچنان محبوبیت بالایی دارد. زنده‌یاد حاتمی ۴۶ رای را به خود اختصاص داد. کمال تبریزی با «مارمولک» ۳۲ رای کسب کرد و در جایگاه چهارم قرار گرفت.