فرش قرمز آلمان برای «شهرزاد»

حق پخش سریال «شهرزاد» در اروپا توسط آلمان خریداری شده و قرار است ۱۸ مهر فرش قرمزی برای عوامل سریال در این کشور پهن شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی دیروز با حضور سیدمحمد امامی تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار و سیدهادی رضوی سرمایه‌گذار برگزار شد.

سرمایه‌گذار سریال «شهرزاد» با بیان اینکه شبکه نمایش خانگی رقیب صدا و سیما نیست، توضیح داد: محدودیت‌هایی که در صدا و سیما وجود دارد، در مدیوم‌های دیگر رسانه‌ای وجود ندارد. ما «شهرزاد» را در شبکه نمایش خانگی ساختیم؛ اول به این دلیل که موضوعی عاشقانه دارد و عشق یکی از موضوعاتی است که همیشه مورد علاقه مردم بوده است. همچنین موضوعات عاشقانه در دوران دفاع مقدس و در دین هم دیده شده است و تفاوت عشق پاک، عشق دروغین و خیانت در سریال «شهرزاد» نمایش داده شده است.

در ادامه این نشست محمد امامی تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار سریال «شهرزاد» از اینکه این اثر به صورت محصول مشترک ایران و آلمان تولید شده است، گفت: سریال «شهرزاد» محصول مشترک ایران و شرکت «ای ام فیلم» آلمان است و این شرکت حق پخش اروپا را از ما خریداری کرده است. همچنین ما در حال رایزنی با کشورهای حوزه خلیج‌فارس هستیم تا پخش خارجی این اثر ادامه داشته باشد.

وی درباره قاچاق سی دی‌ها و دانلود این سریال به‌صورت غیرقانونی تصریح کرد: قاچاق معضلی است که وجود دارد و کاری ستادی است که از عهده ما خارج است و دولت باید در این زمینه کمک کند. با این حال این را هم باید گفت که هرگاه اثری خوب باشد حتما کپی و دانلود هم می‌شود.در ادامه رضوی با اشاره به مردمی که سریال «شاهگوش» را دانلود کرده بودند، گفت: سریال «شاهگوش» هم توسط عده زیادی دانلود شد اما مدتی بعد خود مردم پول این اثر را پرداخت کردند. مبلغ ۵۰ میلیون‌تومان‌ به این ترتیب جذب شد که همه آن برای امور خیریه استفاده شد.رضوی با اشاره به زمان پخش سریال «شهرزاد» اعلام کرد: ۲۰ مهرماه اولین قسمت از سریال «شهرزاد» عرضه می‌شود و هماهنگ شده تا زمان عرضه قسمت اول حدود ۱۰ قسمت از این سریال آماده باشد.رضوی درباره فیلمنامه این اثر نیز توضیح داد: حدود دو سال و نیم نگارش و طراحی فیلمنامه سریال «شهرزاد» به طول انجامیده است و ۲۰ مهرماه اولین قسمت سریال با تیراژ ۵۰۰ هزار عدد عرضه خواهد شد و احتمالا کار حدود ۲۶ تا ۲۸ قسمت خواهد بود. این میزان از تیراژ برای قسمت اول اثر مورد نظر ماست و در قسمت‌های بعدی افزایش پیدا خواهد کرد.وی در پایان از مراسم فرش قرمز سریال «شهرزاد» در استانبول و آلمان خبر داد و گفت: دو مراسم فرش قرمز سریال در خارج از ایران برگزار خواهد شد که یکی از این مراسم ۱۸ مهرماه توسط شرکت‌ای ام فیلم آلمان در کلن برگزار می‌شود.