حفظ سیمرغ‌ها در جشنواره ملی فیلم فجر

درحالی که تصور می‌شد با تغییرات انجام گرفته در نحوه برگزاری مهمترین جشنواره سینمایی ایران، برخی از بخش‌های رقابتی سینمای ملی نیز تغییر کند، همزمان با انتشار فراخوان این جشنواره، معلوم شد که مدیران و تصمیم‌گیران فیلم فجر، ‌دست کم در سال‌جاری تغییری در این بخش اعمال نکرده‌اند.

پیش از این تصور می‌شد که مسوولان برگزاری این رویداد سینمایی تعداد سیمرغ‌ها را کاهش دهند و برخی از بخش‌های رقابتی موجود را حذف کنند.

در بخشی از مقدمه فراخوان این جشنواره آمده است: «کاهش جوایز و شمار سیمرغ‌ها در خصوص بخش‌های فنی که مورد بحث و گفت‌وگو بود در شرایطی که به روز کردن صنعت سینما جزو اولویت‌های مهم سازمان سینمایی است مورد تصویب قرار نگرفت و جوایز این بخش همچنان به قوت خود باقی است.» همچنین مسوولان برگزاری برای حفظ امکان توسعه در سینمای ایران تاکید کرده‌اند: تغییرات جشنواره فیلم فجر باید متناسب با تحولات واقعی سینما باشد و اصل تغییر و به‌ویژه تغییرات زیاد در این رویداد سینمایی مهم مطلوب نیست. پذیرش بخش جدا برای فیلم اولی‌ها و در عین حال امکان حضورشان در بخش سودای سیمرغ پاسخ مثبتی است به ورود قدرتمندانه جوانان خوش‌ذوق و خوش آتیه سینمای کشورمان.