شتاب چرخه تولید در سینما رسوایی 2

گروه فرهنگ و هنر: همیشه نیمه دوم سال زمان سنتی تولید در سینمای ایران است اما امسال ظاهرا فیلمسازان ایرانی زودتر دست به کار شده‌اند تا فیلم‌هایشان در درجه نخست به جشنواره فیلم فجر برسد و بعد از آن هم در نوبت اکران سال آینده قرار بگیرد.

در میان فیلمسازان سرشناس سینمای ایران که این روزها مشغول تولید آخرین کارهایشان هستند، نام ابراهیم حاتمی کیا،مانی حقیقی، مسعود ده نمکی و بهنام بهزادی هم به چشم می‌خورد. چرخه تولید سینمای ایران در روزهای اخیر شتاب بیشتری گرفته است و بی‌تردید نام‌های دیگری هم در روزهای آینده به جمع سینماگران مشغول این روزها می‌پیوندند. آنچه مشخص است اینکه وضعیت پرده نقره‌ای در دوسال گذشته مطلوب‌تر بوده است و در ساده‌ترین تعریف کف فروش فیلم‌ها به یک میلیارد تومان رسیده است. هرچند هنوز رقم‌های فروش فعلی جوابگوی دخل و خرج سینما نیست اما حرکت سینما رو به جلو است. در این گزارش به تولید برخی فیلم‌های سینمای ایران در روزهای اخیر پرداخته‌ایم.

بادیگارد

نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا

بازیگران: پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، شیلا خداداد، فرهاد قائمیان، امیر آقایی

خلاصه داستان: یک محافظ شخصی از جان یکی از شخصیت‌های مهم نظام محافظت می‌کند اما در جایی و براساس حوادثی متوجه می‌شود که او بیش از آنکه به فکر نظام باشد به فکر منافع شخصی است.

یکی از آثاری که همواره مورد بحث بوده و رسانه پیگیر روند ساخت آن بوده است فیلم سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا است. این فیلم سینمایی با بازی بازیگرانی چون بابک حمیدیان و مریلا زارعی در مرحله تولید است و پرویز پرستویی و حاتمی کیا تقریبا بعد از ۱۰ سال به هم رسیده‌اند و قرار است که دوباره همکاری مشترکی داشته باشند.

نیمه شب اتفاق افتاد

کارگردان: تینا پاکروان

بازیگران: حامد بهداد، رویا نونهالی، آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، ستاره اسکندری، رابعه اسکویی، سینا رازانی، کریم امینی و یسنا میرطهماسب

خلاصه داستان: فیلم داستان عشق‌هایی نامتعارف را به تصویر می‌کشد؛ یک تصویرسازی کامل از آغاز شکل‌گیری این عشق‌ها تا سرانجامشان که ممکن است به عزا ختم شود.

تینا پاکروان که بعد از سال‌ها حضور در پشت صحنه سینما دو سال قبل فیلم اولش «خانوم» را ساخته بود، به تازگی فیلم دومش را هم کلید زد.

کارواجار

کارگردان: آناهید آباد

بازیگران: هنرپیشه‌های ارمنستانی

خلاصه داستان: داستان این فیلم در مورد یک زن و زندگی در جامعه معاصر امروز است.

آناهید آباد اولین تجربه کارگردانی خود را تجربه می‌کند. «کارواجار» بر اساس طرحی از آناهید آباد و نوشته امیر عربی است که داستان آن با محوریت یک زن است که به مسائل اجتماعی انسان معاصر می‌پردازد.

«کارواجار» در ارمنستان نیز فیلمبرداری شده است و همچنان در مسیر تولید قرار دارد. از نکات قابل توجه این فیلم سکوت عوامل آن است که در مورد آن صحبتی نکرده‌اند به همین دلیل عکسی از این اثر سینمایی در رسانه‌ها منتشر نشده است.

وارونگی

کارگردان: بهنام بهزادی

بازیگران: علی مصفا، سحر دولتشاهی، ستاره پسیانی

خلاصه داستان: داستان این فیلم که توسط خود بهزادی به نگارش در آمده در مورد یک خانواده است که اتفاقی زندگی آنها را دستخوش تغییرات می‌کند.

احتمال اینکه نخستین نمایش «وارونگی» بهنام بهزادی، در جشنواره فیلم فجر امسال باشد بالا است. این فیلم جزو آن دسته از آثاری است که در سکوت خبری کارش را پیش می‌برد به همین منظور تصویری از این فیلم در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

رسوایی 2

نویسنده و کارگردان: مسعود ده نمکی

بازیگران: اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، مهران رجبی، فخرالدین صدیق شریف، امین ایمانی، امیر نوری، اسماعیل خلج، رامین راستاد

خلاصه داستان: «حاج یوسف» پیش بینی می‌کند که شهر را به هم ‌می‌ریزد و باید منتظر ماند که چه اتفاقی در ادامه می‌افتد.

مسعود ده‌نمکی که نزدیک به یک ماه مشغول فیلمبرداری ششمین اثر سینمایی خود با نام «رسوایی ۲» است وارد هفته آخر فیلمبرداری شده است. باید منتظر نشست و دید که آیا ده‌نمکی می‌تواند رکورد دیگری از خود به جا بگذارد یا نه؟! از ویژگی‌های آثار او مخاطب‌پسند بودن و نگاه ارزشی است که همواره در تمام کارهایش وجود داشته است.

قشنگ و فرنگ

کارگردان: وحید موسائیان

بازیگران: رضا کیانیان، افشین‌هاشمی، رعنا آزادی ور، منظر لشگری، امید روحانی، حسین محب اهری، نورالدین جوادیان، سحر آربین، ‌هانیه توسلی، بیتا فرهی و احترام برومند

خلاصه داستان: خانه‌ای قشنگ دارد و فرنگ. رویا دارد و واقعیت و عشقی که خانه را سرپا نگه می‌دارد.

فیلمی با موضوع سهراب سپهری است به کارگردانی وحید موسائیان اما در این فیلم یک کارگردان دیگر نقش این نقاش و شاعر را بر عهده گرفته است. گروه تولید این فیلم فاز دوم فیلمبرداری «قشنگ و فرنگ» را در جزیره کیش آغاز کردند.

شن، جن، ین

کارگردان: مانی حقیقی

بازیگران: امیر جدیدی، همایون غنی‌زاده و احسان گودرزی

خلاصه داستان: دروغی در یک روستا می‌پیچد و باعث به وجود آمدن اتفاقات عجیبی می‌شود و...

این فیلم سینمایی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مانی حقیقی و مدیریت فیلمبرداری هومن بهمنش دوم بهمن در جزیره قشم کلید خورد ولوکیشن اصلی فیلم در جزیره قشم است. مانی حقیقی کارگردان فیلم‌های کنعان، آبادان، کارگران مشغول کارند و پذیرایی ساده است.

بیست و سه روز

کارگردان: مهدی گلستانه

بازیگران: محمدرضا فروتن،‌ هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، مریم بوبانی، خاطره اسدی و نیکی مظفری

خلاصه داستان: خسرو که ۲۳ روز را بر پهنه دریا و به دور از خانواده گذرانده با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت مثل خوره، ذهنش را اشغال کرده بود، وارد خانه‌اش در تهران می‌شود. پس از ورود خسرو به خانه، تمامی ذهنیت‌هایش عینیت می‌یابند. او قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست، اما...

«بیست و سه روز» عنوان تازه‌ترین فیلم مهدی گلستانه است که اوایل مردادماه در تهران جلوی دوربین رفت و هم اکنون فیلمبرداری این فیلم سینمایی ادامه دارد.چندی پیش برخی از شبکه‌های چینی که در ایران مشغول به تهیه خبر از سینمای ایران بودند نیز به سراغ این گروه فیلمبرداری رفتند تا از روند کار آنها اطلاع پیدا کنند.

«نسیم»

کارگردان: پرویز شهبازی

بازیگران: آزاده نامداری، آذرخش فراهانی، ساغر قناعت و ساعد سهیلی، پگاه آهنگرانی، بهرنگ علوی و نازنین بیاتی

خلاصه داستان: دختر و پسری که در تهران گردی‌های خود با مردی برخورد می‌کنند که مشکلی دارد. آنها سعی می‌کنند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

فیلم سینمایی «نسیم» به کارگردانی پرویز شهبازی در مرحله پس از تولید به سر می‌برد. طبق آخرین اخبار، کارگردان فیلم برای ساخت موسیقی فیلم به لهستان رفته است و شهبازی با استفاده از آزاده نامداری و برخی مسائل پیش آمده پیرامون نوع حضور وی اولین حاشیه‌های فیلمش را تجربه کرد.

من سالوادور نیستم

کارگردان: منوچهر‌هادی

بازیگران: رضا عطاران، ریوالدو (فوتبالیست برزیلی)، ژیلا صادقی، یکتا ناصر و مهدی محرابی.

خلاصه داستان: داستان یک ایرانی در برزیل است که کارش ذبح اسلامی برای رستوران‌ها است. او توسط دختری برزیلی با شخصی به نام سالوادور اشتباه گرفته می‌شود و این آغاز ماجراست.

پیش از این نام این فیلم سینمایی «رویای مارسل» بود که بعد از آن به «من سالوادور نیستم» تغییر نام داد.

شتاب چرخه تولید در سینما

شتاب چرخه تولید در سینما