«تجارت فردا» هفته نامه اول کشور شد

هفته‌نامه اقتصادی تجارت فردا در میان ۱۲۲ هفته‌نامه و دو هفته‌نامه سراسر کشور بالاترین امتیاز را کسب کرد. به گزارش اقتصاد نیوز، کمیته تعیین ضریب کیفی نشریات که سالانه نشریات سراسر کشور را بررسی می‌کند بر اساس سه شاخص «رسالت مطبوعاتی»، «اخلاق حرفه‌ای» و «میزان مطالب اختصاصی» طی چهار جلسه اخیر خود، ۱۲۲ نشریه از هفته‌نامه‌ها و دوهفته‌نامه‌های سراسری را ارزیابی کرد. ضریب کیفی نشریات و امتیازی که از جانب این کمیته به نشریات تعلق می‌گیرد عددی بین ۴/ ۰ تا ۶/ ۱است که هفته نامه تجارت فردا به مدیر مسوولی علیرضا بختیاری توانست با کسب امتیاز ۳/ ۱ بالاترین امتیاز را کسب کند.سه نشریه تخصصی تندیس، دنیای تصویر و سبزینه نیز موفق شده‌اند اعتبار ۳/ ۱ را دریافت کنند. هفته‌نامه‌های صدا، مثلث، پنجره و امید جوان دراین رده بندی، امتیاز ۱/ ۱ دریافت کرده‌اند و بسیاری از هفته‌نامه‌های دیگر در رتبه‌های پایین‌تر قرار گرفته‌اند.

بنا به اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، جلسات کمیته ارزیابی و تعیین ضریب کیفی نشریات در دو جلسه با حضور ۶ عضو و دو جلسه هم با حضور همه اعضا تشکیل می‌شود و پس از بحث و تبادل نظر، اعضا نسبت به نشریه مورد بررسی اعلام رای می‌کنند. آرای مذکور تجمیع و معدل آن مبنای محاسبه و تعیین ضریب نهایی قرار می‌گیرد. چندی پیش معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسامی ۸۴ روزنامه را با سنجش برخی شاخص‌های مهم از جمله تیراژ، ضریب کیفی، تعداد صفحات، سابقه و ترتیب انتشار رتبه‌بندی کرده که براساس آن روزنامه دنیای اقتصاد در کنار روزنامه دولتی ایران توانست با ۱۰۴ امتیاز رتبه نخست را به دست آورد.

روزنامه دنیای اقتصاد، هفته نامه تجارت فردا، سایت خبری تحلیلی اقتصاد نیوز و روزنامه انگلیسی زبان فایننشال تریبیون جزو رسانه‌های وابسته به شرکت «دنیای اقتصاد تابان» هستند.