دوران عاشقی در باشگاه میلیاردی‌ها

گروه فرهنگ و هنر: جدیدترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینماها اعلام شد.

به گزارش «ایسنا»، فیلم «قندون جهیزیه» به‌عنوان تازه‌ترین فیلمی که وارد چرخه اکران شده است، رضایت پخش‌کنندگان خود را از میزان استقبال مخاطب به همراه دارد.به گفته سعید خانی مدیر پخش فیلم «قندون جهیزیه» با وجود اینکه این فیلم تنها دو روز است اکران شده و مدتی زمان می‌برد تا بین خانواده‌ها به‌عنوان یک فیلم کمدی خانوادگی جا بیفتد، فروش آن را رضایت‌بخش ارزیابی می‌کنیم. «قندون جهیزیه» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور در روز اول اکران خود، چهارشنبه ۲۱ مرداد ماه در تهران با ۲۴ سالن، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در روز دوم خود، پنج‌شنبه ۲۲ مردادماه، ۳۱ میلیون تومان فروش داشته است. در این فیلم صابر ابر و نگار جواهریان به ایفای نقش می‌پردازند. اکران این فیلم در شهرستان‌ها این هفته آغاز خواهد شد.

امیر قطبی مدیرپخش «فیلمیران» هم فروش فیلم «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان را در آستانه‌ میلیاردی شدن عنوان کرد.این فیلم تا پنج‌شنبه شب در تهران با ۲۶ سالن و پس از ۱۵ روز، ۶۸۰ میلیون تومان و در دیگر شهرها با ۳۵سالن، ۲۲۰ میلیون تومان فروش داشته است که در مجموع تا شب گذشته به فروش ۹۰۰ میلیون تومانی رسیده است. در این فیلم شهاب حسینی و لیلا حاتمی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.فروش فیلم «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم پس از ۸۰ روز اکران در تهران با ۲۶ سالن، چهار میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان و در دیگر شهرها با ۳۰ سالن یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام شد. این فیلم که رضا عطاران و مهناز افشار در آن بازی می‌کنند، وارد هفته سیزدهم اکران خود می‌شود و در مجموع به فروش ۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان رسیده است.

فیلم «گینس» هم پس از ۶ هفته اکران در تهران با ۳۲ سالن، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در دیگر شهرها با ۵۳ سالن، سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم با بازی رضا عطاران و محسن تنابنده در مجموع به فروش ۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.«مردن به وقت شهریور» به کارگردانی‌هاتف علیمردانی فیلم دیگر این روزهای سینما ایران وارد هفته‌ سوم اکران خود می‌شود که به گفته‌ داریوش بابائیان، مدیر پخش «شکوفا فیلم»، با ۱۶سالنی که این فیلم در تهران در اختیار دارد ۱۹۶ میلیون تومان در پایتخت و ۶۵ میلیون تومان هم در ۱۲ سینمای شهرستان‌ فروش کرده است.فیلم «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن هم که فیلمی عاشقانه است و در فضای کارگری و صنعتی روایت می‌شود، پس از چهار هفته اکران در تهران با هفت سالن، ۱۴۰ میلیون تومان و در دیگر شهرها با هشت سالن ۳۵ میلیون تومان فروش داشت.مختاری مدیر پخش «هدایت فیلم» همچنین از اضافه شدن احتمالی سالن‌های نمایش‌دهنده‌ این فیلم که سیمرغ بهترین بازیگر مرد از سی‌وسومین جشنواره‌ فیلم فجر را برای سعید آقاخانی به ارمغان آورد، در شهرستان‌ها خبر داد.

همچنین محرم براتی از دفتر «بامدادفیلم»، فروش «عصریخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی و با بازی مهتاب کرامتی، بهرام رادان و فرهاد اصلانی را در تهران با ۱۴سالن پس از ۶ هفته اکران یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان و در دیگر شهرها با ۲۵سالن ۵۳۰ میلیون تومان عنوان کرد. به گفته او فروش کل این فیلم به یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان در کشور رسیده است.