فروش 121 میلیون دلاری فیلم تام کروز

فیلم «ماموریت غیرممکن: ملت خودسر» با بازی تام کروز در اولین آخر هفته اکران در بازار جهانی موفق ظاهر شد.«ماموریت غیرممکن:ملت خودسر» در حالی از جمعه در آمریکای شمالی روی پرده رفت که پیش‌بینی می‌شد در اولین آخر هفته اکران ۴۰ میلیون دلار بفروشد؛ اما فیلم تا پایان یکشنبه ۵۶ میلیون دلار به دست آورد.

پنجمین فیلم مجموعه سینمایی «ماموریت غیرممکن» جمعه ۳/ ۲۰ میلیون دلار فروخت و تبلیغات شفاهی باعث شد فیلم تا آخر تعطیلات به موفقیت خود ادامه بدهد.

این فیلم که تولید شرکت‌های پارامونت پیکچرز و اسکای‌دنس است، در وب‌سایت سینمااسکور از سوی تماشاگران درجه A- دریافت کرده است و در وب‌سایت راتن تومیتوز ۹۳ درصد آرای منتقدان درمورد فیلم مثبت بوده است. در آمریکای شمالی حدود ۶۲ درصد تماشاگران فیلم در هفته اول اکران، مردان و ۸۱‌درصد آنها ۲۵ سال به بالا بودند.

«ملت خودسر» به لحاظ فروش افتتاحیه در میان فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» بعد از «ماموریت غیرممکن ۲» در رده دوم قرار گرفت. آن فیلم در اولین آخر هفته اکران ۸/ ۵۷ میلیون دلار فروخت. «ملت خودسر» همچنین بعد از «جنگ دنیاها» (۲۰۰۵) با ۹/ ۶۴ میلیون دلار و «ماموریت غیرممکن ۲»، سومین فروش افتتاحیه برتر فیلمی با بازی تام کروز را رقم زد.کروز برای این فیلم که خودش یکی از تهیه‌کنندگان آن است، تبلیغات زیادی کرد. او در «ملت خودسر» بار دیگر به نقش ایتن هانت مأمور تیم IMF (نیروی ماموریت‌های غیرممکن)، شاخه غیررسمی سیا مقابل دوربین رفته است.

این بار ایتن و تیم او باید دشوارترین ماموریت خود تاکنون را به نتیجه برسانند. ماموریت آنها نابود کردن «سندیکا» است، یک سازمان خودسر بین‌المللی و بسیار ماهر که هدفش نابودی IMF است.مجموع فروش آخر هفته فیلم‌ها در آمریکای شمالی در مقایسه با سال گذشته این موقع که «نگهبانان کهکشان» با ۳/ ۹۴ میلیون دلار کار خود را شروع کرد، کمتر بود.