طلوع ستارهها از زیرزمین خانه پانتهآ بهرام
محمد یعقوبی، کارگردان سرشناس تئاتر در روایتی از شکلگیری گروه نمایشی خود به روزهایی اشاره کرد که ستارههای دنیای بازیگری در یک زیرزمین برای تمرین تئاتر دور هم جمع میشدند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یعقوبی که دیگر این روزها یکی از کارگردانان شناختهشده تئاتر است، در سالهای دور همراه بازیگرانی که همانند خود او در ابتدای مسیر بودند پا به دنیای نمایش گذاشت. او در گفتوگویی درباره شکلگیری گروه تئاتر «امروز» صحبت کرد. او گفت: «سال ۷۳ بود و من ۲۷ سال داشتم. از متن خوشم آمده بود و میخواستم برایش بازیگر پیدا کنم.
محمد یعقوبی، کارگردان سرشناس تئاتر در روایتی از شکلگیری گروه نمایشی خود به روزهایی اشاره کرد که ستارههای دنیای بازیگری در یک زیرزمین برای تمرین تئاتر دور هم جمع میشدند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یعقوبی که دیگر این روزها یکی از کارگردانان شناختهشده تئاتر است، در سالهای دور همراه بازیگرانی که همانند خود او در ابتدای مسیر بودند پا به دنیای نمایش گذاشت. او در گفتوگویی درباره شکلگیری گروه تئاتر «امروز» صحبت کرد. او گفت: «سال ۷۳ بود و من ۲۷ سال داشتم. از متن خوشم آمده بود و میخواستم برایش بازیگر پیدا کنم. من تا آن زمان دوره تئاتر را زیر نظر استاد سمندریان در تالار هنر و بازیگری را زیر نظر زندهیاد مهین اسکویی در خانهاش تمام کرده بودم. استاد سمندریان تازه آموزشگاه تاسیس کرده بود و من آنجا هم یک ترم گذراندم و آنجا با ریما رامینفر آشنا شدم. از او دعوت کردم در کارم بازی کند و راستش پریزاد هم توقع داشت در کار بازی کند ولی بهدلیل شباهت فیزیکی ریما و پریزاد نمیتوانستم از هر دو آنان در کار استفاده کنم. دنبال بازیگری میگشتم که در مقایسه با فیزیک ریما رامینفر که قرار بود نقش مادر را بازی کند از لحاظ ظاهری لاغر باشد و نقش دختر ریما رامینفر را بازی کند.»
وی افزود: «بنابراین باید پریزاد یا ریما را انتخاب میکردم. ریما برای همبازی خود کمند امیرسلیمانی را پیشنهاد کرد. او همان جلسه اول تمرین نیامد و از آنجا که اولین کار جدیام بود و میخواستم حتما این نمایش را اجرا کنم گفتم کسی که از همین جلسه اول نیاید کارمان با او به نتیجه نمیرسد. درجا به فکر جایگزین افتادم.»
یعقوبی گفت: «ریما این بار پانتهآ بهرام را پیشنهاد داد. من به گمانم سال ۱۳۷۲ «مرگ یزدگرد» را با بازی پانتهآ و کارگردانی گلاب آدینه دیده بودم که پانتهآ بهرام در این نمایش خیلی خوب بازی کرده بود. با او قرار گذاشتیم و همکاری ما شکل گرفت. پانتهآ پیشنهاد کرد در زیرزمین خانه پدری او تمرین کنیم. پدر و مادرش انصافا خیلی با ما همراهی کردند و به این ترتیب برای اولین بار ما سه نفر تمرین نمایشی را شروع کردیم که اثر تعیینکنندهای در سرنوشت کاری هر سه ما داشت.»
ارسال نظر