میزگرد پایانبندی در «سینما و ادبیات»
شماره ۴۷ مجله سینما و ادبیات منتشر شد. سینمای جهان این شماره به دارن آرونوفسکی کارگردان آمریکایی اختصاص دارد.
فیلمهای قوی سیاه، مرثیهای برای یک رویا، نوح و . . . فیلمهایی هستند که مفصل در این شماره به آنها پرداخته شده است. مصاحبه اختصاصی این شماره با لاسلو نمس کارگردان مجارستانی و دستیار بلاتار برای فیلم «پسر شائول» انجام شده که در جشنواره کن به نمایش در آمد و جایزه بزرگ جشنواره کن را از آن خود کرد.
محور بخش سینمای ایران این شماره مربوط به مبحث مهم پایانبندی است؛ اینکه پایانهای باز و قطعی به چه شکل در سینمای ایران اجرا میشوند که در میزگرد رسول صدرعاملی، حمید نعمتالله، شهرام مکری و جواد طوسی موضوع پی گرفته شده است.
شماره ۴۷ مجله سینما و ادبیات منتشر شد. سینمای جهان این شماره به دارن آرونوفسکی کارگردان آمریکایی اختصاص دارد.
فیلمهای قوی سیاه، مرثیهای برای یک رویا، نوح و ... فیلمهایی هستند که مفصل در این شماره به آنها پرداخته شده است. مصاحبه اختصاصی این شماره با لاسلو نمس کارگردان مجارستانی و دستیار بلاتار برای فیلم «پسر شائول» انجام شده که در جشنواره کن به نمایش در آمد و جایزه بزرگ جشنواره کن را از آن خود کرد.
محور بخش سینمای ایران این شماره مربوط به مبحث مهم پایانبندی است؛ اینکه پایانهای باز و قطعی به چه شکل در سینمای ایران اجرا میشوند که در میزگرد رسول صدرعاملی، حمید نعمتالله، شهرام مکری و جواد طوسی موضوع پی گرفته شده است. بخش سینما/ قصه این شماره فیلمهای زندگینامهای و شخصیتهای تاریخی فیلمهای علی حاتمی را موضوع خود قرار داده و از منظرهای مختلف به واکاوی این شخصیتها پرداخته است. در بخش کتاب در میزگردی رمان «چشمهایم آبی بود» محمدرضا کاتب به عنوان کتاب برگزیده سینما و ادبیات به نقد کشیده شده است.
ارسال نظر