سینا دادخواه که در اولین دوره جایزه «داستان تهران» شایسته تقدیرشناخته شده، معتقد است باید موضوع شهر بیش از خود داستان در این جایزه مورد اهمیت قرار بگیرد.

نویسنده کتاب «زیباتر» در گفت‌وگو با ستاد خبری دومین جایزه «داستان تهران» گفت: باید معیارهای داوری بر شکل درست و دقیق‌تری از شهرنگاری تمرکز داشته باشد، چون اگر معتقدیم که چیزی به نام ادبیات شهری وجود دارد، بهتر است معیارهای آن را نیز آشکارا بیان و ارزش‌گذاری کنیم تا داوران نیز براساس همین معیارها دست به انتخاب آثار بزنند.

وی گفت: درحال حاضر شاید افراد بسیاری وجود داشته باشند که بتوانند داستان استاندارد بنویسند، اما آنچه اهمیت دارد تصویری یگانه و درست از شهر و مناسبات شهری است و نه صرفا پرداختن به فضا و ساختمان و اتوبان. به همین خاطر باید در چنین جایزه‌ای شهر در مانیفست داوران اهمیت بیشتری به نسبت داستان داشته باشد. دادخواه با اشاره به تلاش‌ نویسندگان در سال‌های اخیر برای ارائه تصویر درستی از شهر تهران گفت: متاسفانه اغلب این تلاش‌ها به رسمیت شناخته نمی‌شود، چراکه پشت سد کیفیت داستانی قرار می‌گیرد. این درحالی است که مدرنیته ادبی تهران تاریخ خاص و نقطه‌های درخشان خاص خودش را دارد.