160 هنرمنددر سختگیرترین «صد اثر صد هنرمند»

جمعه دوم مرداد ٩٤، بیست‌وسومین دوره «صد اثر صد هنرمند» با حضور ١٦٠ هنرمند و ارائه نقاشی و مجسمه در گالری گلستان آغاز به‌کار می‌کند.

به گفته لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان و طراح این رویداد تابستانه، این دوره از منظر عرضه آثار بسیار با کیفیت قابل توجه است. او تاکید می‌کند برای نائل آمدن به این سطح از کیفیت بیش از همیشه سختگیری کرده و از بسیاری از متقاضیان شرکت در این دوره، عذرخواهی کرده است.

این در حالی است که «صد اثر صد هنرمند» از سال ١٣٧١، هر مرداد ماه برگزار می‌شود و قدیمی‌ترین رویداد سالانه هنرهای تجسمی ایران محسوب می‌شود.

در این دوره ١٧٨ اثر هنری عرضه می‌شود که در کنار بزرگانی مانند سپهری، محصص، لاشایی، مافی، احصایی، اعتمادی و آثار چشمگیری از جوانان با استعداد روی دیوار می‌رود که خریداران آثار هنری را مشتاق خرید می‌کند. در همین باره لیلی گلستان گفت: «در این دوره، پنج نقاش جوان را کشف کرده‎ام که کارهایشان فوق‎العاده است و قطعا پس از «صد اثر صد هنرمند» آنها را رها نخواهم کرد؛ از این هنرمندان تاکنون کاری دیده نشده و اینکه در این نمایشگاه معرفی می‏‌شوند برای من هم خوشحال‎کننده است.»

از منظر قیمت، همچنان صد اثر صد هنرمند پیشتازی خود در ارائه آثار با قیمت‌های مناسب را حفظ کرده است، در بیست و سومین سال این اتفاق با محوریت اقتصاد هنر، آثاری از ٢٠٠ هزار تومان تا ٢٥٠ میلیون تومان عرضه می‌شود تا اقشار مختلفی از مردم توان خرید اثر هنری اصل را بیابند.

ارائه ٤٠‌مجسمه از دیگر خصوصیات این دوره است که بیانگر رونق اقتصاد هنر در این گونه هنری است؛ به گفته گلستان این بار از چند مجموعه‌دار نزدیک به ٤٠ اثر برای فروش پذیرفته است که آنها با هدف نوسازی مجموعه‌شان به این اقدام معمول دست می‌زنند؛ این مجموعه‌داران پول حاصل از این فروش را صرف خرید از هنرمندان جوان در همین رویداد خواهند کرد. بیست‌وسومین «صد اثر صد هنرمند» از دوم مرداد ماه در گالری گلستان آغاز خواهد شد و تا دومین روز شهریور ادامه خواهد داشت.