«ایندیاناجونز» در صدر فهرست برترین شخصیت‌های تاریخ سینما

براساس نظرسنجی مجله امپایر شخصیت فیلم ایندیانا جونز در صدر برترین شخصیت‌های تاریخ فیلم و جیمز باند در رده دوم این فهرست قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، هریسون فورد ۷۲ ساله به خاطر بازی در نقش هان سولو در جنگ ستارگان بر طبق رای خوانندگان در جایگاه سوم قرار گرفت.

این بازیگر در چهار فیلم ایندیانا جونز نیز بازی کرده است که اولین فیلم این مجموعه در سال ۱۹۸۱ با عنوان «مهاجمان صندوق گمشده» و آخرین فیلم با نام «ایندیاناجونز و قلمرو جمجمه بلورین» در سال ۲۰۰۸ به نمایش در آمد. جرج لوکاس خالق هر دو شخصیت محبوب هریسون فورد یعنی باستان شناس قهرمان در ایندیانا جونز و هان سولوی شورشی در جنگ ستارگان است.

تنها شخصیت محبوب زن در این فهرست شخصیت الن ریپلی با بازی سیگورنی ویور درفیلم علمی تخیلی بیگانه به کارگردانی ریدلی اسکات است که در جایگاه چهارم و پشت سر «بتمن» قرار گرفت.

در نظرسنجی امپایر آنلاین که با مشارکت ۱۰ هزار خواننده آن انجام شد، ۱۰ شخصیت تلویزیونی برتر نیز انتخاب شدند که در صدر آنها شخصیت والتر وایت در مجموعه «بریکینگ بد» قرار دارد.

«بریکینگ بد» داستان والتر وایت (بریان کرانستون) یک معلم شیمی زحمتکش یک دبیرستان است که در ابتدای داستان متوجه می‌شود دارای سرطان ریه است. او پیش از فرارسیدن مرگش، برای تامین مالی خانواده‌اش به همراه دانش‌آموز پیشین خود، جسی پینکمن (آرون پاول) شروع به تولید و پخش مت‌آمفتامین (شیشه) می‌کند و در ۵ فصل این سریال تحول شخصیتی عمیقی در او شکل می‌گیرد. برایان کرانستون به نقش والتر وایت برای این کار جوایز متعددی گرفت.

۱۰ شخصیت برتر فیلم‌ها به ترتیب ایندیانا جونز، جیمزباند، هان سولو در جنگ ستارگان، بتمن، الن ریپلی در بیگانه، جوکر، جان مک کلین در جان سخت، دارث وادر در جنگ ستارگان و دود در لبوفسکی بزرگ هستند.

«ایندیاناجونز» در صدر فهرست برترین شخصیت‌های تاریخ سینما