معاون وزیر ارشاد در نشست پایانی همایش دو روزه معاونان فرهنگی و کارشناسان تبلیغات و مطبوعات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور از تدوین و ابلاغ برنامه‌های مشترک معاونت مطبوعاتی و ادارات کل استانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد، حسین انتظامی در ابتدای این نشست گفت: برنامه‌های اجرایی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، بر اساس برنامه‌ها و طرح‌های اعلام‌شده استان‌ها در سال ۱۳۹۴ و نیز در نظر گرفتن بودجه و اعتبارات مصوب و در اختیار، حداکثر تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان به ادارات کل استانی ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر ارشاد همچنین با اشاره به برنامه‌های اخیر معاونت مطبوعاتی در به‌کارگیری فناوری‌های نوین و ابزارهای الکترونیک عنوان کرد: این تفاهم‌نامه شامل برنامه‌های مشترکی است که در همه استان‌ها قابلیت اجرا دارد؛ از جمله کمک به خانه‌های مطبوعات، اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری عناوین و اصطلاحات بیگانه، برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های مطبوعات و آموزش نیروی انسانی در استان‌ها.

به کارگیری سامانه‌های معرفی شده در این همایش، ابزارهایی برای اجرای کامل و دقیق قانون، تفویض اختیار به ادارات کل استانی و نظارت جدی و مستمر بر برنامه‌ها و فعالیت‌های این معاونت به شمار می‌رود. همایش دو روزه کارشناسان مطبوعات و تبلیغات ادارات ارشاد سراسر کشور که با هدف معرفی و آموزش سامانه‌های جدید معاونت مطبوعاتی برپا شده بود، بعداز ظهر پنج‌شنبه، ۲۱ خرداد ماه به کار خود پایان داد.