وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت جشن اردیبهشت تئاتر متنی را منتشر کرد که در آن وعده افزایش تالارهای نمایشی مطرح شده؛ اتفاقی که می‌تواند امید را به تئاتر بازگرداند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان خود از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکیدی ویژه روی رونق تئاتر داشته است. نکاتی که او در پیام اردیبهشت تئاتر منتشر کرده نیز نشان از همین نگاه دارد.

در بخشی از متن وزیر ارشاد آمده است: «اردیبهشت تئاتر ایران در سال ۱۳۹۴، سرفصلی خواهد بود که با اطمینان بگوییم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال را سالی برای حمایت از تئاتر در نظر گرفته است چراکه حمایت جدی از تئاتر، زمینه را برای افزایش تالارهای نمایش، شتاب‌دهی به ایجاد «تئاترشهر» در استان‌ها به عنوان تماشاخانه‌های دائمی تئاتر، نگاهی جدی و خردمندانه به امر تولید تئاتر و اجراهای عمومی آن و استمرارش که ساماندهی کلی گروه‌های نمایشی و در نهایت قوام ارکان تئاتر کشور را به دنبال خواهد داشت،

آماده می‌سازد.

امید آنکه سالی سرشار از موفقیت پیش روی خانواده بزرگ تئاتر باشد و در سایه توجهات حضرت حق و همت عموم هنرمندان شاهد رشد، تعالی و بالندگی این هنر و نیز نهادینه‌تر شدنش در جامعه اسلامی باشیم.

در پایان از زحمات تمامی همکارانم در ادارات کل استان‌ها و مجموعه معاونت امور هنری و تمام هنرمندان عزیز تئاتر به خاطر برپایی این محمل‌ها و جشن‌های بزرگ و نکوداشت هنرمندانش در سراسر کشور قدردانی می‌کنم و اردیبهشت تئاتر را به جامعه بزرگ و فرهیخته نمایشی کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.»

جشن اردیبهشت تئاتر از سوی مرکز هنرهای نمایشی در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود. امسال هفتمین دوره برگزاری این جشن خواهد بود.