«سریع و خشمگین ۷» از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت

با اکران قسمت هفتم فیلم «سریع و خشمگین» باکس آفیس آمریکای شمالی و کانادا این آخر هفته شاهد حضوری انفجاری بود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از باکس‌آفیس موجو، این هفته فیلم « سریع و خشمگین ۷» به عنوان فیلم تازه وارد فهرست جای انیمیشن «خانه» را که هفته پیش اول بود، گرفت. «خشمگین ۷» با نمایش در ۴۰۰۴ سالن سینما موفق شد فروشی برابر با ۱۴۳ میلیون و ۶۲۳ هزار دلار را به جای بگذارد. بودجه ساخت این فیلم اعلام نشده اما کمپانی یونیورسال پس از درگذشت نابهنگام پل واکر در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت با توجه به موجود بودن نیمی از صحنه‌های مربوط به این بازیگر فقید، فیلم را بسازد و در این راه با کمک حضور دو برادر وی و جلوه‌های ویژه کامپیوتری صحنه‌های باقی مانده از اوکانر شخصیت پلیس این مجموعه را کامل کرد. انیمیشن «خانه» در دومین هفته حضورش، ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروخت تا مجموع فروشش را به ۹۵ میلیون و ۶۲۱ هزار دلار برساند. این انیمیشن که با بودجه ۱۳۵ میلیون دلاری ساخته شده محصولی از شرکت دریم وورکز است که در ۳۸۰۱ سالن سینما به نمایش درآمده است.

«قوی باش» از کمپانی برادران وارنر در هفته دوم به جایگاه سوم رسید. این فیلم کمدی ساخته اتان کوهن با فروش ۱۲ میلیون و ۹۲۵ هزار دلار، مجموع فروشش را به ۵۷ میلیون دلار رساند.

«سیندرلا» اقتباس جدید کنت برانا از داستان کلاسیک پریان، بار دیگر چهارم شد. این فیلم که چهارمین هفته اکرانش را پشت سر می‌گذارد با فروش ۱۰ میلیون و ۲۸۹ هزار دلاری در مجموع ۱۶۷ میلیون دلار فروش کرده است. این فیلم که نسخه زنده انیمیشن محبوب و قدیمی «سیندرلا» است، با بودجه تولید ۹۵ میلیون دلار و با بازی لیلی جیمز، ریچارد مدن، کیت بلانشت و هلنا بونهام کارتر ساخته شده است.مجموعه «واگرا: شورشی» در سومین هفته نمایشش فیلم پنجم فهرست شد. این فیلم که در این آخر هفته ۱۰ میلیون دلار فروخت، در مجموع فروشش را به ۱۰۳ میلیون دلار رساند.

«تک تیرانداز آمریکایی»، «همه شب بدو»، «مک فارلند، آمریکا» و «وقتی ما جوان بودیم» فیلم‌های رده‌های پایین‌تر فهرست پرفروش‌ها هستند.