رقابت ناسالمی راه افتاده‌است
ابوالحسن داوودی رئیس شورای صنفی نمایش متاسفانه رفتار نامناسبی برای تاثیرگذاری بر جو عمومی در سینمای ایران شکل گرفته است. برخی از دوستان آمار فروش دروغی اعلام می‌کنند و رقیبان اکران هم برای اینکه از رقابت بازنمانند متاسفانه این مسیر را ادامه می‌دهند و همین باعث می‌شود که فساد رفتاری به‌وجود بیاید.

بخشی از روزنامه‌نگاران هم به این رفتار دامن می‌زنند، تحریک می‌کنند و دائما رقابت ناسالمی به راه می‌اندازند. این فساد رفتاری روز به روز در حال گسترش است و باید به وسیله‌ای متوقف شود.

فارغ از نظارت کارشناسی داوودی با او در مورد جایگاه حقوقی‌اش و اینکه شورای صنفی نمایش چه کار می‌تواند انجام دهد هم گفت‌وگو می‌کنیم. او می‌گوید: پخش‌کنندگان فیلم موظفند یک نسخه از آمار فروش فیلم‌ها را در اختیار شورا قرار دهند تا به‌صورت هفتگی اعلام شود. طرح مکانیزه کردن فروش بلیت سینما در بیشتر سینماهای کشور اجرا شده است و آمار فروشی که در برخی از سایت‌های سینمایی قرار می‌گیرد به‌واسطه همین طرح است. شاید در برخی از سینماهای شهرستان به‌دلیل نبود نیروی کارآمد، برای کار کردن سخت‌افزاری، این سیستم دچار مشکل باشد. در مجموع ۱۰ تا ۲۰ درصد سینماها، طرح مکانیزه کردن فروش بلیت سینما را اجرا نمی‌کنند، ولی حدود فروش آنها مشخص است.