خنده نوروزی به تفاهم لوزان

گروه فرهنگ‌وهنر: قرائت بیانیه لوزان با واکنش‌های مثبت مردم در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام همراه بود. در این میان واکنش‌های هنرمندان سینما، تئا‌تر و موسیقی بسیار جالب توجه بود. بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون ایران با انتشار عکس‌های مختلفی از محمدجواد ظریف در اینستاگرام از او تشکر کرده‌اند. پیمان معادی بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما در کنار عکسی که از وزیر امور خارجه ایران منتشر کرده نوشته: «آقا دم شما گرم. خسته نباشید. تبریک فراوان به مردم نازنین.»

مهناز افشار بازیگر سینما هم این متن را به همراه عکسی از ظریف در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است: «حتی برای آنان که نمی‌خواهند زحمات شما را ببینند و خوشحالی ماهارا تعبیر دلخواه خودشان می‌کنند، با احترام به آنها آقای ظریف شما بار دیگر نام ایران را سربلند کردید و دست مریزاد، خسته نباشید. پی‌نوشت: لطفا اختلاف سلیقه، باور، نگاه و هر تفاوتی که داریم را لحظه‌ای گوشه ذهنمان نگه داریم و امیدوار باشیم که ذره‌ای خوشی و امید برگرده و نام کشورمان دوباره سربلند باشه... این نه سیاست است، نه چپ نه راست. این وطن‌دوستی است. ممنون.»

امیر جعفری اما عکسی را منتشر کرده که در آن چند جوان صفحه کاغذی بزرگی را در دست گرفته‌اند که روی آن نوشته شده: «دکتر ظریف به اندازه هشت سال ازت متشکریم.»

صابر ابر بازیگر سینما و تئاتر هم خطاب به ظریف نوشته: «مرد جان چه خوب که هستی. جای تو در جان ما خالی بود. خدا رو شکر.»

باران کوثری بازیگر سینما و تئاتر هم از یک ضرب‌المثل قدیمی برای تبریک استفاده کرده است؛ «سالی که نکوست از بهارش پیداست، تبریک.»

احمد مهران‌فر هم این جمله را در کنار عکس ظریف نوشته است: «بهترین وزیر امور خارجه جهان.»

نیوشا ضیغمی بازیگر سینما هم با اشاره به این مطلب که بی‌شک نام جناب آقای دکتر ظریف در تاریخ ایران زمین جاودانه خواهد ماند، نوشته: «بزرگ‌ترین هدیه نوروز امسال رو از زحمات این بزرگمرد تاریخ ایران گرفتیم.»

به گزارش «ایلنا»، حمید گودرزی بازیگر سینما که هم‌اکنون فیلم ایران برگر و روباه با بازی وی روی پرده است، در اینستاگرام خود خطاب به ظریف نوشت: یک مرد دوست‌داشتنی که دیشب یک ملتی را خوشحال کرد. خدا عمرت بدهد.

بهاره کیان‌افشار با انتشار پرچم ایران نوشته است: «دور از تو اندیشه بدان پاینده مانی و جاودان»

اشکان خطیبی نیز با انتشار بخشی از یک ترانه انگلیسی وانتشار عکسی از لحظه مذاکرات نوشته است: «آقایان ظریف، عراقچى، تخت‌روانچى و... باید گفت ما قهرمانانیم و تا خط پایان ایستادگى خواهیم کرد.»

نفیسه روشن بازیگر سینما با انتشار عکسی از محمدجواد ظریف نوشته است: «ممنون رئیس‌جمهور عزیز و مهربان، خسته نباشید آقاى دیپلمات... از این پس سیزده را در فرهنگمان نحس نمی‌دانیم.

نامتان تا ابد ابدی و ازلی خواهد شد/گویند نمی‌شود، ولی خواهد شد/ملی شده نفت با مصدق، اما/لبخند شما بین‌المللی خواهد شد!/ ایران به داشتن شما افتخار می‌کنه.»

پرند زاهدی بازیگر و کارگردان سینما هم با انتشار تصویری از پرچم ایران نوشته است: «از سیاست بدم می‌آد، اما کشورم رو دوست دارم. سیاست را نمی‌خواهم اما صداقت را چرا... سیاست را نمی‌شناسم ولى شهامت را می‌ستایم... جناب ظریف، فارغ از هر سخن در عرصه دیپلماسى، قدردان این میزان خرد و تدبیر آگاهانه شما، در جهت ممکن کردن غیرممکنى دیرین درجهان هستم!! شما با درایت و متانتى مثال‌زدنى، سبب‌ساز ایجاد فاصله‌اى عظیم، مابین دو متحد همیشگى و خطرساز در دنیا، یعنى ایالات متحده و رژیم صهیونیستی شدین تا جایى که نتانیاهو، بعداز پاسخ اوباما در جنون سیاسى خود، متوهم خوانده شد!!! آقاى ظریف، چه ظرافتمندانه، ظرفیت قدرت عمل‌مان، از براى نیاز به استفاده احتمالى دستاورد هسته‌اى کشورمان را به رخ دنیا کشیدین... آقاى وزیر، دیگر گذشته زمان شعار، به شعورتان نیاز بود و شکر که به میزان کافى بود.»

شاهد احمدلو کارگردان سینما نیز نوشته است: «مثل اکثریت خوشحالم. جواب ۱+۵ دیگر = ۶ نیست. مساوی است با اعداد زیادی امید، آرامش، ثبات. آرزو و پاک شدن تمام غبار این سال‌ها. خدا رو شکر که حتما بانیان انجام این مهم را نیز حفظ می‌کند. اینجا باید ایران بماند.»

مازیار فلاحی خواننده و آهنگساز با انتشار عکسی از محمدجواد ظریف کنار پرچم ایران نوشته است:« امیدوارم همیشه خبرها خوب باشند. سالی که نکوست...»

بهنوش طباطبایی نوشته است: «دل ما با ظرافت تدبیر شما امیدوار شد.» مهدی پاکدل نیز نوشته است: «سیزده‌ای که نحس نبود، خسته نباشی مرد بزرگ.»

روناک یونسی بازیگر سینما هم متن زیر را در صفحه‌اش قرار داده است: «وطن یعنی اذان عشق گفتن/ وطن یعنی غبار از عشق رفتن/ وطن یعنی هدف یعنی شهامت/ وطن یعنی شرف یعنی شهادت/ وطن یعنی گذشته حال فردا /تمام سهم یک ملت ز دنیا/ وطن یعنی چه آباد و چه ویران/ وطن یعنی همین‌جا یعنی ایران.»

رضا یزدانی خواننده و آهنگساز نیز نوشته است: «وطن یعنى یه ملت مرد دارى/وطن یعنى خیالت تخت باشه/وطن یعنى تو می‌تونى بجنگى/ اگه حتى شرایط سخت باشه/تو حالا برگى از تاریخ هستى/همون که آرزوشو داشتى باش/کبوتر کن تموم پرچمارو/با هر کس روبه‌روته آشتى باش.»

امیرحسین رکنی فیلمبردار و کارگردان سینما در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از محمدجواد ظریف نوشته است: «تاریخ به احترام تو خواهد ایستاد مرد صلح.»

حتی نزار القطری مداح اهل بیت که اهل قطر است با انتشار تصویری که در آن پرچم ایران در کنار پرچم دیگر کشور‌ها قرار گرفته، نوشته است: پرچم ایران بین پرچم‌های کشورهای بزرگ جهان قرار گرفته و متاسفانه پرچم‌های کشورهای عربی روی هواپیما‌هایشان فقیر‌ترین کشور عربی را بمباران می‌کنند درحالی‌که مردم این کشور بیشتر به خدا و رسولش ایمان دارند.