گروه فرهنگ و هنر: نوروز 94 هم مثل همه عیدهای سال‌های قبل پر است از فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی که قرار است مردم را در دو هفته تعطیلی سرگرم کنند و در کنار سریال‌هایی که امسال «پایتخت» را ندارد و در عوض مهران مدیری «درحاشیه» را روی آنتن می‌برد، اوقات مردم را به خوشی بگذرانند. «کلاه قرمزی»هم که در این بین همیشه یکی از ستون‌های سرگرمی نوروز است. فیلم‌های سینمایی اما حکایت دیگری دارد. شبکه‌ها هر کدام با انتخاب فیلم‌های خود به اصطلاح آس‌های خود را رو کرده‌اند و می‌خواهند در این بازار رقابت از شبکه‌های رقیب جلو بیفتند. شبکه یک: «چ»




شبکه یک تلویزیون که به‌نوعی مهم‌ترین شبکه سیما به حساب می‌آید، با «معراجی‌ها» ساخته مسعود ده‌نمکی کار خود را آغاز می‌کند، اما مهم‌ترین فیلم خود را در نیمه دوم تعطیلات روی آنتن می‌برد. «چ»ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و بازی فریبرز عرب‌نیا و سعید راد در روز دوازدهم فروردین مهم‌ترین فیلم‌های این شبکه هستند.
شبکه دو: خسته نباشید




با وجود «کلاه قرمزی» باکس فیلم‌های سینمایی به نظر نمی‌رسد جذابیت ویژه‌ای برای تماشاگران این شبکه داشته باشد. فیلم مهم شبکه دو فیلم «خسته نباشید»به کارگردانی افشین هاشمی و محسن قرایی در روز هفتم فروردین است.
شبکه سه: هابیت و فرشته‌ها با هم می‌آیند




اگر سریال «در حاشیه» مهران مدیری از شبکه تهران به شبکه سه کوچ نمی‌کرد، امیدی بود برای اینکه فیلم‌های سینمایی پربیننده‌ترین برنامه نوروز ۹۴ این شبکه باشد. با این حال قسمت دوم از سه‌گانه «هابیت» با نام نابودی اسماگ به کارگردانی پیتر جکسون هم در دو قسمت در روزهای دهم و یازدهم فروردین روی آنتن می‌رود.
شبکه چهار: آقای ترنر و آسمان محبوب




تکلیف فیلم‌های شبکه چهار همیشه روشن است. فیلم‌های خاص با مخاطبان خاص. «آسمان محبوب» به کارگردانی داریوش مهرجویی و با بازی علی مصفا، لیلا حاتمی و مانی حقیقی هم در روز هشتم فروردین در این باکس روی آنتن می‌رود.
شبکه تهران: هنوز آلیس




باکس فیلم‌های سینمایی شبکه پنج به کلی اختصاص به فیلم‌های خارجی دارد. در اولین روز از سال نو بهترین فیلم این شبکه ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن می‌رود. «هنوز آلیس»با بازی حیرت‌انگیز جولین مور که برای اسکار بهترین نقش اول زن را کمتر از یک ماه قبل گرفت.

ضیافت سینمایی تلویزیون در نوروز