مراسم بزرگداشت زاون قوکاسیان منتقد، مستندساز و مدرس فقید سینما عصر روز یکشنبه با حضور جمعی از منتقدان، فیلمسازان و دوستدارانش در تالار سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد. در این مراسم بهمن فرمان‌آرا نیز که دوستی دیرینه‌ای با زاون قوکاسیان داشته است با وجود مشکلات جسمی که تحرک را برای او دشوار کرده است، حضور داشت.

وی که قادر به ایستادن نبود بر صندلی‌ای که روی صحنه برای او تدارک دیده شده بود نشست و با بیان اینکه اگر کس دیگری بود نمی‌توانست مرا با این حال اینجا بکشاند، گفت: خوشحالم که زاون را در روزهای آخر ندیدم و تصویر آن آدم سر حال و شوخ طبع در ذهن من ماند. او فیلمساز و نویسنده بود اما هنر اصلی او خودش بود و این را نمی‌شود، فراموش کرد.

مسعود کیمیایی نیز در پیامی نوشته بود: «زاون دوست همه بود و دوست من هم بود. اولین کتاب ارزشمندی که از زندگی و فیلم‌های من منتشر شد، به قلم او بود و زحمت زاون بود. تصویری از نقد فیلم را در آن سال‌ها دوباره زنده کرد. وقتی مرگ هست آن را باور می‌کنیم. و چه باورهایی از این هیولا، سرطان، که می‌آید و چه واهمه‌ها داریم. وسعت رفاقت‌ را من هنوز نتوانستم بگویم که این هم از آن دست».