پاسخ حافظ ناظری به منتقدان آثارش

مراسم رونمایی از آلبوم «ناگفته» اثر حافظ ناظری در خانه موسیقی رونمایی شد و او در این مراسم درباره حواشی تولید این اثر و مسائلی که برایش پیش آمده، توضیح داد. به گزارش «ایلنا»، حافظ ناظری درباره تازه‌ترین اثر خود که شنبه آینده و در قالب پروژه سمفونی رومی منتشرمی‌شود؛ گفت: خوشبختانه پس از چهار سال تلاش، آلبوم «ناگفته» در ایران منتشر می‌شود و این کار شروع رسمی من در ایران است و امیدوارم کار درخور، شایسته و باکیفیتی باشد.

ناظری با اشاره به اینکه آلبوم ناگفته توسط کمپانی سونی، خارج از ایران منتشر شده؛ گفت: باید به تاریخ نگاه کنیم. انتشار یک آلبوم در بخش موسیقی کلاسیک کمپانی سونی اتفاقی است که در تاریخ خاورمیانه بی‌نظیر و عجیب است که ما خودمان به هنرمندان ایرانی حمله می‌کنیم. یک هنرمند ایرانی جایزه‌ای می‌گیرد و ما ایرانیان می‌گوییم چرا جایزه گرفته درحالی‌که خارج از ایران همه معتقدند که او به حقش رسیده است. این خواننده ضمن ابراز تعجب از جبهه‌گیری‌های داخل ایران نسبت به آلبوم ناگفته اظهار کرد : کنگره آمریکا از من و پروژه سمفونی رومی تقدیر کرد، اما در ایران جز نقدهای بچگانه چیز دیگری نشنیدم. وقتی سناتورهای آمریکایی در کنگره از من حمایت می‌کنند یعنی از ایران حمایت شده است. چرا این مساله دیده نمی‌شود؟ او ادامه داد: وقتی لیست Credit cardهایی که آلبوم ناگفته را خریداری کردند؛ چک می‌کردیم متوجه شدیم که فقط دو درصد از خریداران، ایرانی بودند. با دانستن چنین آماری شرایط موسیقی ایران غم‌انگیزتر از گذشته می‌شود.

ناظری درباره حاشیه‌های پیش آمده درباره جایزه گرمی امسال که او نیز در ردیف مراحل مقدماتی نامزدهای دریافت این جایزه حضور داشت، اظهار کرد: اثر من در بین نامزدهای جوایز گرمی بالاترین تعداد رای‌ها را داشت. من در واقع می‌دانستم که جایزه گرمی به آلبوم من تعلق نمی‌گیرد، اما باور داشتم که حق چنین جایزه‌ای را دارم. من اسنادی دارم که فعلا نمی‌‌توانم آنها را نشان دهم، اما اینها چیزهایی است که خیلی‌ها باور نمی‌کنند و من می‌توانستم در این مرحله حائز رتبه شوم.