سی و سومین جشنواره فیلم فجر  امروز افتتاح می‌شود

مراسم گشایش سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر عصر امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. کارگردانی مراسم افتتاحیه سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر را محمد حمیدی مقدم و طراحی صحنه آن را ملک جهان خزاعی برعهده دارند. مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر جزئیات مراسم افتتاحیه جشنواره را اعلام کرد. سیداحد میکائیل‌زاده با بیان اینکه مراسم افتتاحیه جشنواره امروز در برج میلاد تهران برگزار می‌شود، درباره جزئیات این مراسم بیان کرد: در این مراسم از محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت و حسین جعفریان فیلمبردار سینمای ایران تجلیل خواهد شد و برنامه تقدیر از ۷۰ سال تلاش لابراتوارهای ایران نیز برگزار می‌شود. همچنین در مراسم افتتاحیه، جوایز برگزیدگان بخش تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این، معرفی فیلم‌های سودای سیمرغ، نگاه نو و فیلم‌های شرکت داده شده در جشنواره از برنامه‌های دیگر افتتاحیه خواهد بود که تصاویری از آنها به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین در این برنامه جوایز بخش تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر از سوی هیات داوران اهدا می‌شود.بر این اساس نامزدهای دریافت جایزه مسابقه تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر به ترتیب زیرمعرفی شدند:

نامزدهای دریافت جایزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره فجر: ۱. پرویز/ ۲. چ /۳. شهر موش‌ها ۲ / ۴. فیلم ماهی و گربه. نامزدهای جایزه ویژه عکس: ۱. مهدی دلخواسته برای فیلم ملبورن /۲. فتاح ذی نوری برای فیلم چند متر مکعب عشق /۳. سحاب زری باف برای فیلم اشباح /۴. شاهین آزما برای فیلم ماهی و گربه.

همچنین سیدمحسن هاشمی مدیر اجرایی ستاد برگزاری رای تماشاگران سی‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر از افزایش ضریب امنیتی برگه‌های رای امسال خبر داد.

به گزارش «ایلنا» کارگاه آموزشی فرآیند رای‌گیری و شمارش آرای سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر با حضور ۵۲ نفر از راهنمایان صندوق‌های اخذ آرای مردمی در سینما‌های جشنواره فیلم فجر صبح پنج‌شنبه در تالار سیف‌الله داد خانه سینما برگزار و به ضرورت توجه به جمع‌آوری و شمارش آرا تاکید شد.

ازجمله تدابیر این دوره برای صیانت از آرای مردمی این است که صرفا به تعداد بلیت‌های خریداری شده و صندلی‌هایی که از سوی تماشاگران اشغال می‌شود برگه‌های رای در اختیار تماشاگران قرار می‌گیرد که بعد از نمایش فیلم آن را درون صندوق می‌اندازند.