مناظره طائرپور و نوباوه درباره شیوه برخورد با سینما
بیژن نوباوه و فرشته طائرپور بر سر مسائل روز سینما و بهویژه روش برخورد مجلس که به توقیف برخی فیلمها منجر میشود، مناظره کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن نوباوه در نشست «سینمای اجتماعی و خطوط قرمز آن» که روز دوشنبه ۲۲ دی ماه در حوزه هنری برگزار شد، گفت: در سینمای بعد از انقلاب آثار بسیاری خلق شده است و فیلمسازان جوان زیادی رشد کردند، اما با دسیسههایی هم مواجه شدیم و دشمن سعی میکرد که فرهنگ ما را منحرف سازد و سبک زندگی و فرهنگ بومی سنتی ما را تغییر دهد. او خطاب به طائرپور بیان کرد: خود شما در فیلم «آیینههای روبهرو» روی لبه تیغ حرکت کردید و این فیلم موضوع بسیار مهمی را مطرح کرده بود، اما تبدیل به مساله و مشکل نشد چون شما نخواستید.
بیژن نوباوه و فرشته طائرپور بر سر مسائل روز سینما و بهویژه روش برخورد مجلس که به توقیف برخی فیلمها منجر میشود، مناظره کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن نوباوه در نشست «سینمای اجتماعی و خطوط قرمز آن» که روز دوشنبه ۲۲ دی ماه در حوزه هنری برگزار شد، گفت: در سینمای بعد از انقلاب آثار بسیاری خلق شده است و فیلمسازان جوان زیادی رشد کردند، اما با دسیسههایی هم مواجه شدیم و دشمن سعی میکرد که فرهنگ ما را منحرف سازد و سبک زندگی و فرهنگ بومی سنتی ما را تغییر دهد.او خطاب به طائرپور بیان کرد: خود شما در فیلم «آیینههای روبهرو» روی لبه تیغ حرکت کردید و این فیلم موضوع بسیار مهمی را مطرح کرده بود، اما تبدیل به مساله و مشکل نشد چون شما نخواستید. طائرپور هم با اشاره به فیلم «آیینههای روبهرو» عنوان کرد: شما از فیلمی یاد کردید که در بسیاری از جشنوارههای خارجی مورد استقبال قرار گرفت، اما در ایران تنها در ۶ سالن اکران شد، در صورتی که این فیلم توانست باعث تغییر نگاه بسیاری از خانوادهها و حتی آشتی آنها شود و نگاه خانوادهها را به موضوع ترنسها به یک نگاه پزشکی تبدیل کرد. در ادامه این مناظره فرشته طائرپور نیز در واکنش به این سوال نوباوه که فیلم «خانه پدری» مشکل چند درصد از مردم جامعه است؟ گفت: آقای عیاری حق دارد اگر قصه خاصی او را دغدغهمند کرد آن را به یک فیلم تبدیل کند و یک فیلم بزرگسال حق دارد مخاطب خاص و بزرگسال خود را داشته باشد. فرشته طائرپور در این نشست با اشاره به تاثیر مجلس در ایجاد یک فضای منفی عنوان کرد: روش مجلس نسبت به بعضی از فیلمها به نوعی نشاندهنده عدم اعتماد به بلوغ تماشاگر و هنرمندان بوده است.
ارسال نظر