کنسرت‌ها در کدام سالن‌ها برگزار می‌شود؟

عضو هیات انتخاب سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفت: ملودی زیبا از مهم‌ترین معیارهای انتخاب گروه‌ها در این دوره جشنواره بوده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اردشیر کامکار، آهنگساز و نوازنده با بیان این مطلب که معیارهای متعددی در انتخاب گروه‌ها موثر است، می‌گوید: «ملودی زیبا، هماهنگی و انسجام گروه، حرکت گروهی و نوع آهنگسازی، سازبندی، استفاده مناسب از سازها، نوازندگی هنرمندانه و از همه مهمتر ملودی انتخاب شده توسط گروه، معیارهای ما برای انتخاب گروه‌ها بوده است.»

او در پاسخ به این سوال که سختگیری هیات انتخاب و داوری جشنواره چه سهمی در اعتبار جشنواره‌ دارد، توضیح داد: نگاه جدی و سختگیرانه هیات انتخاب باعث می‌شود، افراد و گروه‌ها به سادگی به جشنواره راه پیدا نکنند و درنتیجه راه‌یافتگان به جشنواره جزو بهترین‌های موسیقی کشور باشند اما این در شرایطی است که هنرمندان ما از وضعیت مناسب برای کار و فعالیت حرفه‌ای برخوردار باشند.

هیات انتخاب بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی را داریوش پیرنیاکان، مسعود شعاری، اردشیر کامکار، بهداد بابایی و مظفر شفیعی تشکیل می‌دهد. سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی از ۲۴ بهمن تا یک اسفند در تهران برگزار می‌شود.

امسال هفت تالار تهران میزبان برنامه‌های سی‌امین جشنواره موسیقی فجر است. تالارهای وحدت، رودکی، ایوان شمس، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، برج آزادی و مرکز همایش‌های برج میلاد میزبان گروه‌های شرکت‌کننده در سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر هستند. روابط عمومی جشنواره هم اعلام کرده که جدول اجراهای سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر چهارشنبه یک بهمن‌ماه به‌صورت رسمی منتشر می‌شود. پس از چند سال، امسال نخستین سالی است که جدول اجراهای جشنواره موسیقی فجر چند هفته مانده به آغاز این رویداد اعلام خواهد شد.