تنبیه بدنی پرویز پرستویی به خاطر سینما

پرویز پرستویی در نخستین جشنواره‌ سالانه تجلیل از برگزیدگان دانشجو دانشگاه علوم پزشکی تبریز حضور یافت و حرف‌های جالبی مطرح کرد. این بازیگرگفت: ۱۴ سال قاچاقی کار کردم و نتوانستم جایزه‌هایم را به کسی نشان دهم. زندگی برایم در سال‌های کودکی به‌سختی گذشت، به‌طوری که در آن سال‌ها اکثر پدر و مادرها دلخوشی‌شان این بود که فرزندان‌شان معلم، دکتر، خلبان و... شوند، اما من به اصطلاح آن روزها مطربی می‌کردم و مجبور بودم قاچاقی کار کنم. وی ادامه داد: در آن زمان، در محیطی زندگی می‌کردیم که به لحاظ فرهنگی مناسب نبود و نگرانی‌های خانواده نیز بجا بود و حتی یک‌بار که به سینما رفتم، مادرم داغ در دستم گذاشت که هنوز هم هست، آن داغ را می‌بوسم چون خانواده نگران بودند.

وی اظهار کرد: باید شکرگزار امنیت و آرامش حاکم بر کشور باشیم، چراکه ما ایرانیان سه دهه است که ایثارگری می‌کنیم. همه با وجود امنیت، فراغ بال داریم و جای شکر دارد. پرستویی نسل جوان را آینده‌سازان کشور دانست و گفت: اگر جوانان نباشند، مملکت به فنا می‌رود و باید قدر این جوانان را بدانیم.

این بازیگر با اشاره به فعالیت ۴۶ ساله‌اش در عرصه سینما و هنر، گفت: پرویز پرستویی شاید دو نفر باشد، یکی من که پرویز پرستویی هستم و دیگری پرستویی‌ای که شما بار آورده‌اید و این پرستویی، امانتی است که از مخاطب دارم و اگر نخواهید، می‌توانید آن را بگیرید.