فیلم 90 میلیون دلاری سینمای آمریکا

سومین و آخرین قسمت از سری فیلم‌های «هابیت» در طول پنج روز نمایش در سینماهای آمریکای شمالی، فروش خود را به رقم ۹۱ میلیون دلار رساند. به گزارش «ایسنا» «هابیت: نبرد پنج سپاه» آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های علمی- تخیلی «هابیت» به کارگردانی پیتر‌جکسون با فروش ۵۶/۲ میلیون دلاری خود عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای آمریکا را به دست آورد و تنها در مدت پنج روز اکران فروش خود را در گیشه آمریکای شمالی به ۹۱ میلیون دلار افزایش داد. فیلم جدید پیتر‌جکسون که ششمین فیلم در مجموعه فیلم‌های «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» محسوب می‌شود، پس از دو هفته اکران در گیشه جهانی به فروشی بالغ بر ۳۵۵ میلیون دلار دست یافته است و در انتظار گیشه پررونق چند روز پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی است.

داستان این فیلم در سرزمین میانه و شصت سال قبل از داستان ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد.

داستان این فیلم مربوط به بیلبو بگینز و دوستش گندالف جادوگر و سیزده ارباب دورف، برای گذر از سرزمین میانه و رسیدن به تنها کوه، بیرون کردن اژدهای اسماگ از اره بور و بیرون راندن سائورون از دول گولدور است. این فیلم به‌عنوان یکی از پرخرج‌ترین فیلم‌های جهان با بودجه۲۵۰ میلیون دلاری به حساب می آید. سه گانه «هابیت» که تاکنون دو قسمت اول آن به روی پرده سینماهای جهان آمده است به‌صورت سه‌بعدی و با سرعت بی‌سابقه ۴۸ فریم بر ثانیه ساخته شده است و هزینه تولید این سه فیلم سه برابر بیش از سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» بوده است.

«شب در موزه: راز مقبره» پس از «هابیت: نبرد پنج سپاه» با فروش ۱۷/۳ میلیون دلاری در مکان دوم پرفروش‌ترین‌های این هفته سینمای آمریکا جای گرفت و پس از آن فیلم «آنی» محصول کلمبیا پیکچرز با فروش ۱۶/۳ میلیون دلار جایگاه سوم را از آن خود کرد. در مکان‌های بعدی پرفروش‌ترین‌های سینمای آمریکا در این هفته، «اکسدوس» ساخته جدید «ریدلی اسکات» با ۸/۱ میلیون دلار، «بازی‌های بقاء: مرغ مقلد» (۷/۸ میلیون دلار)، «وحشی» (۴/۲ میلیون دلار)، «تاپ فایو» (۳/۵ میلیون دلار)، «قهرمان بزرگ۶» (۳/۶ میلیون دلار) و «پنگوئن‌های ماداگاسکار» (۳/۵ میلیون دلار) قرار دارند.