روایت بابک حمیدیان  از حاشیه‌های فیلم «چ»

برنامه «بعضیا» با اجرای علی ضیاء که این شب‌ها روی آنتن شبکه سه می‌رود توانسته مخاطبان زیادی پیدا کند. این برنامه یکشنبه شب میزبان بابک حمیدیان بازیگر سینمای ایران بود و به نکات قابل‌توجهی درباره فیلم «چ» اشاره کرد. در بخشی از این برنامه، درباره نقش اصغر وصالی در فیلم «چ» بحث شد و حمیدیان درباره این تجربه گفت: کار کردن با حاتمی‌کیا سخت و جذاب است. بینندگان اگر دی وی دی فیلم را بگیرند در آن پشت صحنه کاملی وجود دارد که حاتمی‌کیا توضیحات خوبی درباره نگاهش به این فیلم زده است. حاتمی‌کیا می‌خواست چمرانی که برای صلح و گفت‌وگو آمده را به تصویر بکشد. فریبرز عرب‌نیای نازنین هم به تمامی آن چیزی را نقش‌آفرینی کرد که کارگردان می‌خواست.

حمیدیان درباره اینکه برخی می‌گفتند «چ» فیلم اصغر وصالی است نه شهید چمران، گفت: از آنجا که وصالی صریح‌تر است و بیشتر حرف می‌زند، جنس رفتار او به نحوی است که او پررنگ‌تر به چشم می‌آید اما نباید به این سمت رفت. من هم آنچه کارگردانم خواست، انجام داده‌ام.

بازیگر سینمای ایران درباره اظهارنظرهای مردم گفت: حق طبیعی مردم است که نظر بدهند. اگر نظرات آنها از سر احساس باشد که به دیده جان می‌پذیرم. دوست جوانی به من اعتراض کرد که واقعیات تاریخی در «چ» رعایت نشده و ما چپ‌ها از تو توقع نداشتیم دراین فیلم بازی کنی! به او گفتم این شیطنت‌ها را نکن. با او حرف زدم و نقدش را نپذیرفتم. گفتم اگر من در سینمای مطلوب تو بازی نمی‌کنم یک موضوع شخصی است. من در این فیلم با همه باورهایم بازی کردم.

او در پاسخ به سوال ضیاء درباره تنش‌های ابراهیم حاتمی کیا و فریبرز عرب‌نیا در فیلم «چ» گفت: اگر بخواهم واژه‌ها را تلطیف کنم، بین آنها تفاوت نگاه وجود داشت. اما سرانجام همسو شدند و این در خروجی فیلم و به استناد پشت صحنه مشخص است. من هم در آن فیلم تیمی داشتم که شامل بچه‌های جوان بود و با هم انس گرفتیم و دلتنگشان می‌شوم. من به آنها یادآوری کردم که وقتی وارد فضای فیلم «چ» می‌شوید اینجا دهه ۶۰ است. بچه‌های من در «چ» بی‌نظیر هستند و فقط حضور ندارند. بلکه پر از رنگ و خون و باور هستند. من به همه سلام می‌دهم و مدیونشان هستم.

بغض بابک حمیدیان روی آنتن زنده شکست

بابک حمیدیان در ادامه برنامه با لعنت فرستادن به سرطان، از مردم خواست به حرمت کودک حسین معززی‌نیا هم که شده، برای این منتقد بی‌حاشیه سینما دعا کنند.

او در بخشی از این برنامه خطاب به مجری گفت: قبل از اینکه تو از من سوال کنی، می‌خواهم درباره درگذشت چند هنرمند حرف بزنم، از جمله مجید بهرامی که بسیار غمگینم کرد. حالا خبر رسیده حسین معززی‌نیا یکی از منتقدهای بی حاشیه سینما که همه کاره مجله «۲۴» است و شاید دوست نداشته باشد من این را در برنامه زنده بگویم، درگیر سرطان شده است.

وی افزود: شاید دوست نداشته باشد این را هم بگویم؛ اما همسر حسین، دختر شهید آوینی است. حمیدیان با بغض ادامه داد: واقعا لعنت به سرطان. از همه خواهش می‌کنم برای حسین دعا کنید. به حرمت بچه‌اش. حسین سقف آن خانه است دعا کنید به کانون خانواده برگردد. این بازیگر با اشاره به بیماری انوشیروان ارجمند پدر برزو ارجمند ادامه داد: عمو انوش عزیزم قربان چشم‌هایت بروم، امیدوارم زودتر رخت عافیت بپوشی.