گلایه وزیر ارشاد از بودجه فرهنگی کشور در سال 94

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گستردگی فعالیت‌ها، تنوع سازمان‌های تابعه، حجم وظایف و انتظارات مردم و دستگاه‌های دولتی و خصوصی از این وزارتخانه گفت: بودجه‌ای که در اختیار داریم، ناکافی و نامتناسب با وظایف است. به گزارش «ایرنا»، علی جنتی گفت: با وجود افزایش بودجه پیشنهادی دولت به مجلس برای فعالیت‌های سال آینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اما بازهم این میزان در حد انتظارات بیرونی از وزارتخانه نیست.

وی با اشاره به اهتمام دولت و توجه به امور فرهنگی گفت: بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال آینده رقمی معادل ۷ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال است که از رشد ۲۳ درصدی نسبت به امسال برخوردار است.

جنتی گفت: این میزان بودجه اگرچه رشد خوبی دارد اما با توجه به گستردگی فعالیت‌های این وزارتخانه، جوابگوی همه نیازها نیست بنابر این براساس وضعیت موجود سازگاری خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری مشکلات اقتصادی کشور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس بودجه و اعتبارات پیش‌بینی‌شده تلاش خواهد کرد برنامه‌ها و طرح‌های خود را در حوزه‌های مختلف براساس شیوه‌های بهینه و اثربخش به پیش ببرد.