«شیار 143»  روی مرز 1/5 میلیارد فروش

گروه فرهنگ و هنر: حمایت همه‌جانبه مراکز فرهنگی کشور از فیلم «شیار ۱۴۳» باعث شد این فیلم گوی سبقت را از دیگر فیلم‌های روی پرده برباید و فروش قابل‌توجهی در هفته قبل داشته باشد. به مناسبت‌های مختلف برای فیلم «شیار ۱۴۳» تیزر و برنامه‌های مرتبط پخش می‌شود تا مردم به دیدن این فیلم در اکران عمومی بروند و با سرنوشت الفت، مادری که سال‌ها منتظر آمدن پسرش یونس از جنگ بود و در آخر فقط استخوان‌هایش را تحویل گرفت، همراه شوند و برای مادران صبور شهدا اشک بریزند. پیرو این تبلیغات گسترده فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار طی مدت ۲۳ روز نمایش توانست به فروش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی دست پیدا کند و همچنین فیلم سینمایی «مستانه» ساخته حسین فرح‌بخش نیز بدون تبلیغ تلویزیونی ۱۶۰ میلیون تومان دشت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، طی اعلام فروش هفتگی فیلم‌های سینمایی روی پرده فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار تا پایان روز پنج‌شنبه ۱۳ آذرماه به فروش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی دست یافت.

امیر قطبی؛ مدیر پخش موسسه فیلمیران فروش این فیلم را در تهران ۷۵۰ میلیون تومان و در شهرستان ۵۵۰ میلیون تومان طی مدت ۲۳ روز نمایش اعلام کرد. فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» در حال حاضر ۸۰ سینما در سراسر کشور در اختیار دارد.

وی همچنین گیشه فیلم سینمایی‌ «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» به کارگردانی قربان محمدپور را طی ۱۶ روز نمایش ۵۱۰ میلیون تومان اعلام کرد. بنابراین گزارش، آخرین ساخته قربان محمدپور در تهران ۳۳۰ میلیون تومان و در شهرستان ۱۸۰ میلیون تومان با در اختیار داشتن ۴۰ سینما فروش داشته است.

عبدالله علیخانی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مستانه» نیز در گفت‌وگویی گیشه این فیلم را تا پایان روز پنج‌شنبه ۱۳ آذرماه ۱۶۰ میلیون تومان اعلام کرد. این در حالی است که «مستانه» به کارگردانی حسین فرح‌بخش از هیچ‌گونه تبلیغ تلویزیونی استفاده نمی‌کند که سه هفته نیز از اکران «مستانه» سپری شده است.

غلامرضا فرجی، مدیر پخش حوزه هنری نیز درخصوص گیشه فیلم سینمایی «میهمان داریم» ساخته محمدمهدی عسگرپور گفت: این فیلم در روزهای چهارشنبه ۴ میلیون تومان و پنج‌شنبه ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسیده است که مجموع فروش این فیلم طی مدت ۲۳ روز نمایش ۲۹۵ میلیون تومان است. آخرین ساخته عسگرپور در حال حاضر به سرگروهی سینما استقلال در حال اکران است و ۱۶ سینما در اختیار دارد.